خبرگزاری کار ایران

حمید کلانتری:

کشور نیاز به یک تعاونی فراگیر ملی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۶۰۷

معاون سرپرست وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی گفت: کشور به یک تعاونی بزرگ و چند منظوره نیاز دارد که تمامی شهروندان و مسئولان و اقشار مختلف کشور به عنوان یک واحد کل در آن نقشی پررنگ ایفا کنند.

حمید کلانتری (معاون سرپرست وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی) در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور گفت: جامعه اگر می‌خواهد پیشرفته باشد باید یکایک آحاد جامعه جهت این پیشرفت حرکت کنند. این مهم جز با یک اراده همگانی وارد کار نمی‌شود. نهضتی باید ایجاد شود که همه در سایه‌اش برای کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور دوره‌های مختلف تاریخی را با هر شرایطی پشت سر گذاشته است، گفت: ما در دوره‌های مختلف انقلاب شرایطی را تجربه کردیم و حالا با تحریم‌ها روبرو شده‌ایم. این تحریم‌ها با تدابیر کلان کشور در عرصه اقتصاد، برنامه‌ریزی مدیریتی، اصلاح نظام پولی و بانکی و همبستگی دولت، مجلس و قوه قضائیه به قطع پشت سر گذاشته می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه تعاونی‌ها بر اساس اصل 104 قانون اساسی یکی از رکن‌ اساسی اقتصاد کشور هستند بیان کرد: تعاونی‌ها به معنای خاص همان تعاونی‌هایی هستند که طبق قانون و اصل 144 شروع به کار کردند. اما به نظر من آنچه می‌تواند در جهت رشد و توسعه کشور رقم بخورد؛ ایجاد یک تعاونی بزرگ و چند منظوره است که تمامی شهروندان و مسئولان و اقشار مختلف کشور به عنوان یک واحد کل در آن نقشی پررنگ ایفا کنند. این تعاونی می‌تواند فراگیر و ملی و یا یک شرکت تعاونی سهامی عام باشد که همه ایرانیان عضو آن باشد. هدف این تعاونی توسعه و رونق اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: تعاونی می‌تواند عمومی باشد. مانند تعاونی سهام عام که همه مردم یک شهر می‌توانند عضو آن باشند. فرض کنید همه تعاونی‌های کشور در 93 نقطه کشور تبدیل به یک تعاونی بزرگ به نام تعاون توسعه و پیشرفت ایران شود.

وی هدف این تعاونی بزرگ را وحدت و هماهنگی ایرانیان تعریف کرد و گفت: باید کل ایران را به یک تعاونی بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی تبدیل کنیم. درست است که تعاونی‌ها معضلات و مشکلات اقتصادی، نقدینگی و مواد اولیه دارند؛ اما من در این هفته تعاون به چشم دیدم که همه به دنبال توسعه بودند. من تعاونی‌هایی را می‌شناسم که نیمه تعطیل هستند؛ اما با این حال به دنبال نقدینگی هستند که بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند. هر تعاونی با یک مدیریت قوی می‌تواند تمام مشکلاتش را حل کند و مشکل اقتصادی نداشته باشد.

وی با اشاره به تعاونی‌ها در حوزه بهداشت و درمان گفت: این دو تعاونی یکی از تعاونی‌های همیشه موفق در عرصه بهداشت بوده است.

کلانتری فرهنگ تعاونی را یک فرهنگ مشارکتی دانست و بیان کرد: این اولین چیزی است که جامعه ایرانی باید با آن همراه شود. از سوی دیگر بانک‌ها و صندوق‌ها باید سویه تعاونی بگیرند. اداره مالیات هم باید شرایط مردم را درک کنند و بر طبق تعاونی با آنها رفتار کند تنها در این صورت است که می‌تواند کشور را روبه جلو ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز