خبرگزاری کار ایران

قلعه‌شاخانی خبر داد:

سه شهرستان کردستان میزبان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۳۸۵

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از اجرای ١٣ نمایش خیابانی در سه شهرستان سنندج، سقز و سروآباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی، با اعلام این خبر گفت: امسال اولین باری است که شاهد اجرای ۱۳ نمایش در سه شهرستان سنندج، سقز و مریوان هستیم.

وی با اشاره به ١٢٥ اجرای تئاتر در این دوره از جشنواره گفت: در این دوره شاهد ٧ اجرای تئاتر در شهر سنندج، پنج اجرا در سقز، ٢ اجرا در شهرستان سروآباد و ١١١ اجرا در ٩ نقطه شهری و روستایی شهرستان مریوان هستیم.

قلعه شاخانی به اجرای زمانبندی  نمایش ها در سنندج اشاره و  بیان داشت: نمایش «چمدان های من» به کارگردانی مختار محمدی در بخش مسابقه همزمان با اولین روز از جشنواره در پارک سپیدار و شانو سنندج اجرای عمومی شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، نمایش «دریا سمیر کو؟» به کارگردانی فاطمه بحرینی از اباد در بخش آیینی سنتی را اجراهای روز دوم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در پارک شانو و آی تی سنندج اعلام کرد.

قلعه شاخانی همچنین گفت: نمایش «من میخام فرشته شم» به کارگردانی میثم کرمی از محلات همزمان با روز سوم جشنواره در پارک شانو و بهاران سنندج اجرا می شود.

وی در ادامه  به اجرای گروه های نمایشی این جشنواره در شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: نمایش«مستطیل، مربع، دایره» به کارگردانی افشین خدری در اولین روز از جشنواره در دو نوبت اجرا شد و نمایش یخچال به کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام نیز همزمان با ١٣ شهریور در دو نوبت در شهرستان سقز اجرا می شود.

قلعه شاخانی اعلام  کرد: نمایش کومسای به کارگردانی نرمین گیوه چی و شهریار انصاری در سومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در شهرستان سروآباد اجرا می شود.

وی همچنین یادآور شد: نمایش «با من اجرا کن» به کارگردانی خورخه آگناسیورودریکس از اسپانیا همزمان با ١٤ شهریور در پارک شانو سنندج و نمایش «سرباز» به کارگردانی تسولاک گالستین از کشور ارمنستان نیز همزمان با اخرین روز از جشنواره در پارک مولوی کرد سقز به نمایش عموم درمی آید.

دبیر این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ابراز امیدواری کرد در جشنواره های سال های آینده، علاوه بر این سه شهر، بتوان در شهرهای دیگر استان نیز آثار تئاتر خیابانی را اجرا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز