خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده:

رئیس سازمان صداوسیما مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‎شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۷۵

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما درباره اینکه آیا رئیس و مدیران سازمان صداوسیما قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‎شوند یا خیر، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا سیداحسان قاضی‌زاده به خانه ملت گفت: براساس اختیارات اصل110 قانون اساسی برخی افراد یا شوراهایی که منصوب مقام معظم رهبری هستند، مشمول قانون مذکور نمی‌‎شوند.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس سازمان صدا و سیما، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح که با حکم مقام معظم رهبری منصوب می‎شوند، بر اساس اختیارات اصل 110 قانون اساسی از اختیارات رهبری است و مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‎شوند.

وی تصریح کرد: البته در قانون "اجازات خاصه" برای سایر مسئولان مانند معاونین وزرا، سفرا و استانداران حذف شده است و آن‌ها نمی‌توانند با کسب اجازه از مقام معظم رهبری در سمت خود باقی بمانند اما اختیارات اصل 110 قانون اساسی به قوت خود باقی است و این اصل قانون اساسی بر قانون منع به کارگیری بازنشستگان تقدم دارد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس یادآور شد: در عین حال سازمان صدا و سیما مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌‎شود و معاونین، مدیران کل، مدیران شبکه‎‌ها و کارشناسان مشمول قانون فوق می‌شود و فقط رئیس سازمان که حکم مستقیم از مقام معظم رهبری دارد از این قانون مستثنی می‎‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر در قانون جدید اداره و نظارت بر صدا و سیما اتنخاب رئیس بر عهده هیأت امنا گذاشته شود، رئیس صدا و سیما مشول قانون می‌‎شود یا خیر، پاسخ داد: هنوز این طرح در کمیسیون فرهنگی در حال تدوین است و تا مرحله اجرا تغییرات زیادی خواهد داشت؛ اما در حال حاضر تکلیف با استناد به اصل 110 فقط برای افراد یا شوراها مذکور مشخص است.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در پاسخ به این سئوال که آیا بازنشستگان تعویقی صدا و سیما مشمول قانون مذکور می‌‎شوند یا خیر نیز پاسخ داد:در هیچ قانونی عبارتی تحت عنوان "تعویق" نداریم؛ پیش از این در سازمان صدا و سیما که مدیر بازنشسته با درخواستی با استفاده از اختیارات رئیس سازمان صدا و سیما امر بازنشستگی خود را به تعویق می‌انداخت؛ولی با قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان این افراد باید سمت خود را واگذار کنند.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:با تأیید این قانون در شورای نگهبان و ایلاغ آن یک ماه زمان لازم است و همچنین در متن قانون دو ماه فرصت به دستگاه‌ها داده شده است که در این مدت، نیروی جدید در دستگاه مربوطه مشغول به کار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز