خبرگزاری کار ایران

آغاز نخستین جلسه پارلمان جدید عراق

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۲۵

پارلمان جدید عراق نخستین جلسه خود را برگزار می‌کند تا مقدمات تشکیل دولت فراهم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، پارلمان جدید عراق، دقایقی پیش نخستین جلسه خود را آغاز کرد تا در آن علاوه بر انتخاب رئیس و هیات رئیسه، فراکسیون اکثریت اعلام موجودیت کند و مقدمات تشکیل دولت جدید فراهم شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و رئیس ائتلاف «النصر» و «نوری المالکی» نخست‌وزیر سابق این کشور و رئیس ائتلاف «دوله القانون» نیز در پارلمان حاضر شده‌اند.

نخستین جلسه پارلمان عراق با قرائت آیاتی از قرآن کریم به طور رسمی آغاز و با سخنان فواد معصوم دنبال شد.

معصوم در سخنرانی خود تاکید کرد که روابط سازنده میان قوای مقننه، مجریه و قضایی باید در چارچوب قانون اساسی باشد.

وی افزود: «در لحظه‌ای تاریخی قرار داریم؛ این جلسه هم زمان با پیروزی بر تروریسم برگزار می شود. باید با فقر، افراط‌گرایی و جهالت مبارزه کنیم».

 معصوم ادامه داد: «عراق به دلیل وابستگی به صادرات نفتی با مخاطراتی رو به‌رو است. باید به دنبال ایجاد تنوع در درآمدهای خود باشیم.»

بعد از سخنرانی معصوم، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در جایگاه حاضر شد وتاکید کرد که رنج ملت نباید دستمایه دستاوردهای سیاسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد که روابط باید مبتنی بر احترام به حاکمیت باشد.

جلسه امروز، نخستین جلسه از چهارمین دوره پارلمان عراق است و مسن‌ترین نماینده که ۷۹ سال دارد، ریاست این جلسه را برعهده دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز