خبرگزاری کار ایران

در کتاب جدید جان کری مطرح می‌شود:

از شکنندگی نتانیاهو تا انتصاب پرحاشیه سفیر آمریکا از سوی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۳۶

وزیر پیشین خارجه آمریکا در کتاب جدید خود از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی۲۴، «جان کری» وزیر خارجه خارجه ایالات متحده، در کتاب جدید خود به رابطه پر فراز و نشیبش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و شکست مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین در دوران زمامداری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، می‌پردازد. 

کری نیروی محرک مذاکرات صلح فلسطین در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ بود. پس از شکست این تلاش‌ها رابطه او و نتانیاهو با مشکل روبه‌رو شد. 

او در کتابش با عنوان «هر روز اضافی است» که بناست در چهارم دسامبر منتشر شود، بیان می‌کند که چرا به جریان مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین بسیار خوشبین بود. 

کری در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: «بی‌بی (نتانیاهو) علاقه‌ای به پرداختن به پرسش‌های امنیتی نداشت که به‌شکلی بتواند به عقب‌نشینی نیروهای نظامی این کشور از مواضع فلسطینیان بینجامد.»

کری در کتاب خود می‌نویسد که به باور او نتانیاهو، دست کم در دوره‌ای، علاقمند به گفت‌وگوهای جدی با فلسطینیان بود، گرچه اوباما نسبت به نیت نتانیاهو تردید داشت. 

وی همچنین به یاد آورد که در سال ۲۰۱۴، پس از آن‌که در پی درگیری‌ها در غزه آمریکا پروازهای خود به اسرائیل را به حال تعلیق درآورد، نتانیاهو وضعیتی بسیار «شکننده» داشت. 

کری در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: «این اولین‌باری بود که می‌دیدم بی‌بی این‌چنین مقهور است و از انرژی و جسارت‌های معمولش خبری نیست. این وضعیت رئیس اسرائیل مرا تحت تاثیر قرار داد. آن زمان اولین‌باری بود که بی‌بی را چنین بی‌دفاع می‌دیدم.»

وی همچنین از انتصاب «دیوید فریدمن» از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به عنوان سفیر ایالات متحده در اسرائیل انتقاد کرد و در اثر خود می‌نویسد: 

«ترامپ اعلام کرده بود که می‌خواهد سفیری را به اسرائیل بفرستد که هواخواه ساخت‌وسازهای غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی و مخالف دوآتشه صلح میان دو طرف درگیر است.»

وی ادامه داد: «از طرف دیگر، در اسرائیل نسبت به راه‌حل‌های ارائه شده از سوی ما بی‌توجه بودند و شروع به ایجاد پست‌های بازرسی در منطقه کردند... به خاطر ساخت‌وسازهای غیرقانونی اسرائیل، نمی‌توانستیم در سازمان ملل از آن‌ها دفاع کنیم.»  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز