خبرگزاری کار ایران

واکنش مسکو به تصمیم آمریکا درباره «آنروا»

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۱۰

هیات دائمی روسیه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که تصمیم واشنگتن برای قطع کمک‌ها به آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی( آنروا) در خدمت صلح در منطقه خاورمیانه نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «فئودور استرژیژووسکی» سخنگوی رسانه‌ای هیات دائمی روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که روسیه بارها موضعش نسبت به کاهش حمایت‌های مالی از آنروا را به صراحت اعلام کرده است. تصمیم اخیر آمریکا درباره این آژانس به پیشبرد روند صلح در خاورمیانه که حل عادلانه قضیه آوارگان فلسطینی بخشی از آن است، کمکی نمی‌کند.

وی افزود، مسکو به حمایت از آنروا که فعالیت‌هایی صرفا انسان‌‌دوستانه و با هدف تقویت ثبات و نقش‌آفرینی در روند صلح در خاورمیانه دارد، ادامه خواهد داد.

طبق این گزارش، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل که به آوارگان فلسطین کمک ارائه می‌دهد را قطع می‌کند.

نائورت گفت: «مدل تجاری و ساختار مالی آنروا دارای نقایصی جبران‌ناپذیر است».

آنروا به پنج میلیون پناهنده فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، کرانه غربی و غزه کمک ارائه می کند. اکثر این افراد کسانی هستند که خانواده‌هایشان پس از جنگ در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

کاخ سفید از زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» مجموعه‌ای از تصمیمات را اتخاذ کرده است که خشم فلسطینیان را در پی داشته است و عملا رابطه آمریکا و فلسطینیان رو به سردی رفته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز