خبرگزاری کار ایران

قلعه شاخانی خبر داد:

اجرای 9 نمایش در بخش خارجی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۸۰۷

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اجرای پنج نمایش خارجی و چهار نمایش در بخش مرور این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی با اشاره به نمایش های خارجی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: نمایش اتفاقات به نویسندگی کریستوف شاتلان و کارگردانی هادی کمالی مقدم و کریستوف شاتلان ، محصول مشترک ایران فرانسه است که در این دوره از جشنواره اجرای عمومی می شود.

وی نمایش سربازها، نوشته و کارگردانی تسولاک ملک گالستین، محصول ارمنستان،  نمایش برشی از یک کتاب، نوشته آرام صالح، کارگردانی شه مال احمد، محصول کردستان عراق، نمایش با من اجرا کن، نوشته و کارگردانی خورخه اگناسیو رودریگس، محصول اسپانیا و  نمایش حق من کو؟، نوشته و کارگردانی هونه ر طاهیر، محصول کردستان عراق را از دیگر گروه های خارجی حاضر در این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد.

قلعه شاخانی همچنین گفت: علاوه بر ورک شاپ کشور فرانسه که از یک هفته قبل از شروع جشنواره در حال برگزاری است؛ ورک شاپ دیگری توسط کشور آذر بایجان با تدریس آقای حیدرف، از اساتید تئاتر این کشور، در طول زمان برگزاری جشنواره  تشکیل می شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، به نمایش های بخش مرور نیز اشاره کرد و افزود: داوران انتخاب آثار بخش مرور متشکل از افشین خدری، جمال ایمانی و خسرو معین افشار،٤ نمایش را برای حضور در بخش مرور جشنواره سیزدهم معرفی کردند.

وی خاطر نشان کرد:  نمایش آکا ٤٧ به کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر،  نمایش یک مهمانی ساده به کارگردانی مهدی حبیبی تهران،  نمایش به کجا به کارگردانی علی چناری هرسین و  نمایش مگه میشه، مگه داریم به کارگردانی الناز غفاری از بوکان نمایش های منتخب بخش مرور  این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز