خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای گیلان خبر داد:

پیشرفت 60 درصدی احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۵۷۷

مدیر عامل آبفای گیلان گفت: احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روش سرمایه گذاریBOT ، پیشرفت 60 درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه این شرکت با 21 پروژه قابل افتتاح و بهره برداری به استقبال هفته دولت رفت، افزود: 19 پروژه در حوزه آبرسانی و 2 پروژه در حوزه فاضلاب با اعتباری بالغ بر 416 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی همچنین با ذکر اهمیت و جایگاه بکار گیری روش B.O.T و جدید بودن این روش در احداث تصفیه خانه های آب در سطح کشور گفت: پروژه احداث مدول دوم و بهینه سازی مدول اول تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با اعتباری بالغ بر 168 میلیارد تومان برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

 حسینی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت کنونی تصفیه خانه به میزان 3 مترمکعب در ثانیه پس از وارد مدار نمودن مدول دوم و ارتقاء مدول اول، تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت 6 مترمکعب در ثانیه وارد مدار بهره برداری خواهد شد که 4 سال ساخت پروژه و 20 سال بهره برداری از آن توسط سرمایه گذار می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح جمع آوری و ساماندهی فاضلاب اظهار داشت: طرحهای فاضلاب در 11 شهر پرجمعیت استان در حال اجراست که 70درصد جمعیت استان را شامل می شود و بر این اساس 4 تصفیه خانه فعال در استان در شهرهای رشت ، انزلی ، لاهیجان و یک تصفیه خانه کوچک در منجیل بخشی از فاضلاب ها را جمع آوری و تصفیه می کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از پروژه هایی که با حضور وزیر و مقامات استانی افتتاح شد ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرقی رشت است و همچنین تصفیه خانه دیگری در انزلی در حال ساخت است و یک تصفیه خانه هم در جنوب شهر رشت و مسکن مهر که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم تا هفته دولت سال آتی وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل آبفای گیلان  در خصوص چگونگی برنامه ریزی برای مدیریت جامع آب اعم از مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا اظهار داشت: گیلان استان پربارانی است ولی آب مناسب برای شرب به راحتی قابل دسترس نیست و پرباران بودن گیلان نباید در کنار راحتی تأمین آب قرار گیرد و این دوره زمانی است که از مدیریت عرضه باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: برابر اعلام وزیر نیرو در خصوص پویش سازگاری با کم آبی ، اقداماتی همچون برنامه های آموزشی برای شهروندان به منظور آشنایی با این پویش و آگاهی از روشهای مختلف مدیریت مصرف انجام شد و همچنین آشنایی دانش آموزان ابتدایی با مدیریت مصرف که به جد پیگیر تداوم برنامه های آموزشی آن هستیم.

مدیرعامل آبفای گیلان در خصوص مدیریت عرضه نیز تصریح کرد: وزارت نیرو در کل استان در خصوص تأمین آب از شرق تا غرب و جنوب برای افق بلندمدت برنامه دارد . آبرسانی به آستارا ، غرب دور (تالش، ماسال، رضوانشهر) غرب نزدیک (فومن، صومعه سرا و شفت)، نقاط مرکزی گیلان، جلگه و شرق نزدیک (رشت، لاهیجان و لنگرود) ، شرق دور (رودسر و املش) و همچنین منطقه جنوب (رودبار) که در کنار مدیریت عرضه باید توجه ویژه به مدیریت مصرف داشته باشیم.

 حسینی خاطرنشان کرد: آبی که از تصفیه خانه و منابع مختلف تأمین می شود بصورت شبانه روزی رصد می‌شود و 27 آزمایشگاه در سطح استان این وظیفه را به عهده دارند.

وی افزود: در کنار همه پایش ها ممکن است مواردی پیش آید که مطلوب مشترکین نباشد و از طریق راههای ارتباطی با آبفای گیلان و برقراری تماس با مرکز ارتباطات مردمی 122 شرکت مشکلات مربوطه را اعلام تا نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام شود.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: مرکز 122 بصورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز نموده بود که با حضور وزیر نیرو در هفته دولت بصورت رسمی افتتاح شد و به منظور تأمین فشار آب مناسب شهروندان نیز طرحهایی در حال اجراست که امیدواریم طی سال آینده رینگ رشت تکمیل و مشکل افت فشار آب به حداقل ممکن برسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز