خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شایسته نیست با قشر ضعیف کارگر و بازنشسته اینگونه برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۸۸

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ساوه و زرندیه گفت: مشکلات اقتصادی، عدم ثبات شغلی و قرادادهای موقت بلای جان کارگران شده است.

داود میرزایی (دبیر اجرایی خانه‌ کارگر شهرستان ساوه و زرندیه) در مورد مشکلات جامعه کارگری شهرستان ساوه و زرندیه به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود در عرصه تولید و کارگری، قطع‌به‌یقین شهرستان ساوه به لحاظ محیط کارگری و نسبت به شهرستان‌های مشابه دیگر فضایش بسیار سنگین‌تر و نگران‌کننده‌تر است. مشکلات اقتصادی، عدم ثبات شغلی، قرادادهای موقت یکماهه و بعضا زیر یک ماه بلای‌جان کارگران شده است.

 میرزایی گفت: کارگران و کارفرمایان ما دغدغه روزها و هفته‌های آینده خود را دارند و به لحاظ قراردادهای موقت که در حال حاضر برای کارگران ایجاد شده، به آینده شغلی خود هیچ امیدی ندارند و امید به زندگی در مسائل کارگری بسیار کمرنگ شده است، جرات و توان تصمیم‌گیری برای آینده را ندارد، نمی‌دانند که آیا فردا در محل کار خود حضور دارند یا خیر؟ و ما مرتبا  با تعدیل نیرو انبوهی از کارگران در کارخانه‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در کارخانه‌‌های حوزه شهرستان ساوه و زرندیه حقوق‌های معوق به وفور دیده می‌شود و این امر مورد اعتراض جامعه‌کارگری است. ما انتظار داریم که دولتمردان و تیم اقتصادی دولت در این حوزه چاره‌اندیشی کنند و ملت و کارگران را از این نگرانی نجات دهند زیرا زیبنده و شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ساوه و زرندیه در این باره تشریح کرد: با توجه به اینکه کارگران از حامیان اصلی دولت تدبیر و امید بوده‌اند، از این دولت انتظار حمایت دارند. این کارگران در روز انتخابات به پای صندوق‌ها آمدند و چشم دشمنان تا دندان مسلح را کور کردند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی که می‌گفتند مردم به پای صندوق‌ها نمی‌آیند، زدند. همین کارگران بودند که با رای بسیار بالا دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر و قوی‌تر کردند. در حال حاضر شایسته نیست که با کارگران و قشر ضعیف جامعه کارگری و بازنشستگی اینگونه برخورد شود.

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی قدرت خرید جامعه کارگری و بازنشستگان به شدت کاهش یافته دخل و خرج زندگی‌شان با هم برابری ندارد. کارگر چطور می‌تواند با حقوق یک میلیون تومانی زندگی خود و خانواده‌اش را اداره کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز