خبرگزاری کار ایران

کشف وضبط نمک تصفیه نشده از صنوف مواد غذایی در تنگستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۲۳۴

در بازید از صنوف نانوایی و رستوران‌های شهرستان تنگستان، مواد غذایی موجود در این صنوف از نظر میزان استفاده از نمک مورد بررسی قرار گرفتند که نتیجه آن استفاده 220 کیلوگرم نمک تصفیه نشده در این مراکز بود.

به گزارش ایلنا، مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان در استان بوشهر گفت: متأسفانه در مواردی شاهد استفاده از نمک‌های تصفیه نشده در صنوف هستیم که به دلیل وجود ناخالصی‌های موجود در این نمک‌ها ممکن است آسیب‌هایی را به‌مرور زمان به‌سلامتی افراد وارد کند.

 حسن اوجی با بیان اینکه نانوایی‌ها و غذا فروشی‌ها تنها مجاز به استفاده از نمک تصفیه‌شده ید‌دار هستند، افزود: مردم در صورت مشاهده استفاده نانوایی‌ها و غذا فروشی‌ها از نمک‌های فله با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

وی با اشاره به مضرات استفاده از نمک تصفیه نشده افزود: مصرف نمک‌های معمولی و تصفیه نشده منجر به بروز عوارض نامطلوب در اندام‌های گوارشی، کلیوی و کبد می‌شود.

 اوجی در رابطه با شرایط نگهداری نمک نیز بیان داشت: برای حفظ ید در نمک باید نمک را دور از نور و رطوبت و در ظروف دربسته پلاستیکی، چوبی، سفالی یا شیشه‌ای تیره نگهداری کرد.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان در راستای سلامتی جامعه صنوف غذایی را از نظر ساختمانی و رعایت نکات بهداشتی مورد بازدید قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخوردهای لازم را با متخلفان انجام می‌دهند.

 از ابتدای سال جاری تعداد ۳۵ واحد صنفی در تنگستان به دلیل رعایت نکردن موازین و مقررات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز