خبرگزاری کار ایران

در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد:

دشمن با تکنولوژی روز در حال از بین بردن عقاید نسل جوان است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۷۳

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب معتقد است: وسایل تبلیغی گسترده جهان استکبار برای جوانان ایجاد شده است و اگر ذهن جوان مخدوش شود، نمی‌توان آن را به راحتی اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی (رئیس دفتر مقام معظم رهبری) برگزار شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حجت‌الاسلام خاموشی قریب 18 سال مسئولیت اداره این سازمان را برعهده داشتند و با گستردگی فعالیت‌های این سازمان را انجام وظیفه کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: حجت‌الاسلام قمی که امروز مسولیت این سازمان را برعهده گرفتند در مراکز مختلف منشأ برکات بودند که توفیق خدمت به عرصه فرهنگ دینی را برای ایشان از خداوند متعال خواستاریم.

وی در ادامه افزود: این سازمان دو دسته مخاطب دارند، یک دسته افرادی هستند که در دوران میانسالی هستند و جوانی‌های خود را گذراندند که خطری این افراد را تهدید نمی‌کند، بنابراین شیاطین زمان، آن‌ها را نمی‌تواند گمراه کند، اما دسته دوم جوانان هستند که سرمایه‌های کشور بوده و در آینده می‌خواهند سکان جامعه را در دست بگیرند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: امروز دائما شبیخون فرهنگی در حال از بین بردن عقاید نسل جوان است و تکنولوژی هم در اختیار دشمن است، برای جوانان باید فکر کرد و سازمان تبلیغات در این راستا موظف است نسل جوان را هدایت کند، وسایل تبلیغی گسترده جهان استکبار برای جوانان ایجاد شده است و اگر ذهن جوان مخدوش شود نمی‌توان آن را به راحتی اصلاح کرد.

آیت‌الله گلپایگانی ابراز داشت: در این مسیر پر تلاطم حوزه‌ها و سازمان تبلیغات موظف هستند تا با سرمایه‌های موجود جامعه تمدن ایرانی اسلامی را در جوانان نهادینه کنند، برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد و به صورت دفعی نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان را باید پله پله به اسلام دعوت کرد و کم کم آن‌ها را به مسجد و دین دعوت کرد، نباید انتظار داشته باشید که جوانان ما به یکباره سلمان فارسی شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات باید تبلیغ معارف اهل بیت(ع) باشد، تصریح کرد: در داستان غدیر پیامبر اکرم (ص) فرمودند «من به‌زودی از میان شما خواهم رفت و دو چیز بزرگ را در میان شما به امانت می‌گذارم که ابتدا کتاب خدا و دیگر عترت است»، امروز محبت اهل بیت (ع) در جوامع اسلامی هست اما باید آن را افزایش داد.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس پیشین سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: از رهبر انقلاب متشکرم که این مسئولیت را در طی این سال‌ها به من محول کردند. خیلی از بخش‌های کشور با سازمان تبلیغات اشتراک وظیفه دارند و نظام بودجه‌ریزی بسیار سخت است ولی من هیچ‌گاه از کار خسته نشدم. باید سعی کنیم واژگانی که رهبر انقلاب در حکم بنده ذکر و به بنده محول کردند را پیگیری کنیم. من فرمان رهبر انقلاب را حجت شرعی می‌دانم.

وی خطاب به حجت الاسلام قمی گفت: سازمانی را تحویل می گیرد که مجموعه‌ای انقلابی و ولایی و دارای بینش بالایی است. ما در حوزه هنری خط تراز هنر را تعریف کردیم. انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی را در این حوزه پیگیری کردیم. در تبیان کاربر ملی، شبکه ملی و محتوای ملی را مورد توجه قرار دادیم. با آموزش و پرورش هماهنگ شدیم تا برای مخاطب نسل جوان تدبیر کنیم. همچنین بسط حرکت قرآنی در سراسر کشور مورد نظر بوده است. با تعامل مثبت با حوزه، تحقق ۱۰۰ هزار تبلیغ در موسمی مانند محرم قابل تحقق است. امروز این عدد ۵۰ هزار تبلیغ است.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: نگاه ما در برنامه‌ریزی زیرساختی است. ادبیات بانک داده در سازمان تبلیغات تثبیت شده است. قوای ما باید بر مبنای داده های اجتماعی تبلیغ کنند و بدون آن برنامه‌ریزی ممکن نیست.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در کشور نهادی تأثیرگذار است. شورای هیئات مذهبی در شهرها و استان‌ها انتخابات دارند و این شبکه پای کار رهبر انقلاب هستند و می‌توان مشکلات را با این ظرفیت‌ها برطرف کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی در پایان گفت: مردم، خودشان دین و انقلاب را حفظ می‌کنند و باید مردم را پاس داشت و سازمان تبلیغات باید این مسیر را حفظ کند. من از همه مراکز و همکاران خودم ممنون هستم و از کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم.

حجت‌الاسلام محمد قمی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: سلام خدا بر شهیدان باهنر و حقانی که در این سازمان خادم بودند. سلام بر شهید شریف قنوتی که اولین شهید روحانی دفاع مقدس است. ما همه مدیون شهدا هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: دیدگاه امام(ره) در اول انقلاب باعث ایجاد نهادهایی شد که پیش‌رونده باشند. تکلیف ما ابلاغ است به جامعه‌ای که اساساً انقلابی است. اگر جامعه غباری گرفته عرضه اسلام ناب این جامعه را مستحکم می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد قمی افزود: انقلاب ما در آستانه یک جهش بزرگ است و یک مخاطره دشوار پیش رو داریم البته افق های روشنی پیش رو است که یکی از آن‌ها نابودی اسرائیل است.

وی گفت: اسلام ناب باید به دقیق‌ترین شکل عرضه شود. دریافت بنده این است که یک عزم ملی توسط همه سازمان‌ها و نهادها لازم است که اسلام ناب تبیین شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ صرفاً وظیفه روحانیون نیست، گرچه سازمان باید در این امر رشد کند، اما باید همه امت خود را مبلغ این مکتب بدانند. باید بین تبلیغ سنتی و مدرن یک هم‌افزایی ایجاد کرد. تبلیغ شأن امامت است و امروز تبلیغ مهجور شده است که خود آن به تبلیغ نیاز دارد. ما به یک مواصلت بین مومنین محتاجیم تا این مسیر را طی کنیم.

وی در پایان گفت: تعابیر حضرت آقا در مورد آقای خاموشی بسیار دقیق است که سازمان تبلیغات به رشد و توسعه‌ کمّی و کیفی قابل توجه نائل گشته و آقای خاموشی در این مدت خدمات متراکمی داشته است. من از همه نیروها و فعالیت‌های انجام شده تشکر می‌کنم.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام قمی انگشتری را به رسم یادبود به حجت‌الاسلام خاموشی اهدا کرد. همچنین تندیس هنر انقلاب از سوی حوزه هنری به حجت‌الاسلام خاموشی اهدا شد.

آخرین سررسید شهید حججی که شامل دست‌نوشته‌های آن شهید است، از سوی موسسه مستشهدین عاشورا به رئیس سابق سازمان تبلیغات اهدا شد.

همچنین تربت امام حسین(ع) و یک انگشتر نیز از سوی شورای مرکزی هیئات مذهبی به حجت‌الاسلام خاموشی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز