سرمایهگذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تولید محتوا و خرید رایت فیلمهای ایرانی
مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری از سرمایهگذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تولید محتوا و خرید رایت فیلمهای ایرانی در یک سال گذشته که بیش از ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی به انجام رسیده است، خبر داد.
به گزارش ایلنا، مهدی یزدانی اظهار داشت: ازجمله اقدامات مهم در سال گذشته میتوان به ایجاد 500 شغل جدید در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد. همچنین برای ساخت و تولید محتوای فیلمهای ایرانی و خرید رایت فیلمها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
دبیر ستاد صیانت محصولات فرهنگی هنری ادامه داد: در این ستاد که وظیفه اصلی آن ایجاد فضای امن کسب و کار و سرمایهگذاری در شبکه نمایش خانگی است. خوشبختانه در یک سال گذشته از تکثیر و توزیع تأثیرگذار و خسارتبار فیلمهای ایرانی شکایت مهمی نداشتیم.
یزدانی با اشاره به حضور صنوف فعال در حوزه نمایش خانگی نیز گفت: با توجه به نظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه تعامل بیشتری با اصناف داشته باشیم، صنوف vod، مؤسسات ویدئو رسانه و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در شوراها و مراکز تصمیمگیری و تصمیمسازی در حوزه شبکه نمایش خانگی در حال حاضر حضور موثری دارند.
وی ادامه داد: از دیگر برنامههایی انجام شده 10 هزار دقیقه برنامه از مرحله تولید تا پخش است که ساخت این برنامهها همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری در مورد برنامههای آینده موسسه نیز گفت: تلاش داریم موسسه در جذب و هدایت نقدینگی برای تولید محتوا فعالتر از گذشته باشد.
وی ورود به بازارهای جدید بینالمللی را از دیگر اقدات مهم دانست و ادامه داد: امسال به شدت آن را دنبال میکنیم و با این کار قصد داریم فیلمهای ایرانی حضور تجاری مؤثر و مستمری در سراسر دنیا داشته باشند.
مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری همچنین گفت: ضریب نفوذ سامانه نمایش درخواستی (VoD) ظرف یک سال در کشور سه برابر افزایش پیدا کرده و همزمان سهم تولیدات داخلی نیز افزایش قابل توجهی داشته است.