خبرگزاری کار ایران

کشاورزان لبنان در غم غیرقانونیِ بودن کشتِ «شاه‌دانه»/فقط می‌خواهیم گرسنه نمانیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۷۷

کشاورزان دره بقاع در شرق لبنان می‌گویند که به خاطر خشکسالی فقیر شده‌ و ناچار به کشت «شاه‌دانه» شده‌اند. با این حال دولت تمایلی به قانون کردن کشت این گیاهِ مخدر ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، هزاران هکتار از مزارع شرق لبنان در دره بقاع به صورت غیرقانونی زیر کشت شاه‌دانه رفته‌اند و صدها کارگر فصلی اهل سوریه در آنها کار می‌کنند اما مشکل اینجاست که کشت گیاهِ مخدر شاه دانه غیرقانونی است.

با این حال از آنجا که شاه‌دانه به آب چندانی نیاز ندارد و در گرما هم دوام می‌آورد، از کشت آن استقبال شده است. کشاورزان دره بقاع به خاطر کمبود آب دیگر نمی‌توانند محصولات آب‌بر کشت کنند.

یک نفر از کشاورزان به گزارشگر یورو نیوز می‌گوید: کشاورزان شاه‌دانه نمی‌کارند که ثروتمند شوند آنها فقط می‌خواهند خرج مدرسه فرزندانشان را بدهند و گرسنه نمانند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان لبنان در پی آن هستند که کشت شاه‌دانه را به این بهانه که در ساخت انواع مسکن‌ها کاربرد دارد، قانونی کنند.

وضعیت معیشتی کشاورزان لبنان خصوصا کارگران سوری که در لبنان پناهنده شده‌اند، خوب نیست. اگر این مزارع جمع شوند و کشت شاه‌دانه همچنان غیرقانونی بماند، اوضاع معیشتی آنها بسیار بدتر از این که هست، می‌شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز