خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دولت اعلام شد؛

بهره‌مندی 100 درصد جمعیت شهری کردستان از آب شرب سالم و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۹۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در هفته دولت امسال ۱۱ پروژه اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب در پنج شهر و با اعتبار ۱۸.۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۹۶ هزارنفری شهری استان زیر پوشش آب شرب بهداشتی و سالم هستند، افزود: یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر نیز تحت پوشش تأسیسات فاضلاب شهری قرار دارند.

وی ظرفیت حال حاضر 5 تصفیه خانه استان در شبانه روز را 304 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: با تکمیل تصفیه خانه های در دست اجرا ۲۲ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه آب استان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل آبفا کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۸۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز اقدام به تصفیه فاضلاب می کنند، ضمن آنکه با تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب در دست اجرا ۳۷ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه فاضلاب استان افزوده خواهد شد.

محمدی بیان کرد کرد: در هفته دولت امسال ۱۱ پروژه اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب در پنج شهر و با اعتبار ۱۸.۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: این پروژه ها در شهرهای سنندج، قروه، بلبان آباد، دهگلان و سریش آباد به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز