خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:

افزایش آسیب‌های اجتماعی با از بین رفتن مشاغل بومی و نشاط در جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۷۷

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت بنیان خانواده‌ها و ایجاد بستر مناسب برای شادی و نشاط امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، جاسم زارعی در همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در کنار تقویت بنیان خانواده ارتقای کیفیت زندگی، افزایش امکانات رفاهی مناسب، ایجاد شادی و نشاط، تشکیل کلاس‌های آموزشی مدون، مستمر و هدفمند و مهم‌تر از همه اجرای پیوست سلامت در صنعت عواملی هستند که آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند.

زارعی با اشاره به حضور صنایع عظیم نفت و گاز در منطقه تصریح کرد: احداث شهر یا شهرک‌هایی در منطقه‌ای عاری از آلودگی و سازگار با آداب، رسوم و حرفه مردم با در نظر گرفتن مشوق‌ها و فرهنگ‌سازی لازم نیز می‌تواند بر ایجاد نشاط بیشتر و درنتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی یکی از چالش‌های مؤثر در بروز آسیب‌های اجتماعی را از بین رفتن شغل‌های بومی و سنتی عنوان کرد و افزود: از بین رفتن مشاغل بومی از قبیل کشاورزی، دامداری، صیادی و اخیراً تجاری به پیدایش و گسترش فقر در جامعه منجر می‌شود که این موضوع از عوامل مؤثر برافزایش آسیب‌های اجتماعی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: با توجه به نهادینه شدن امر مدیریت سلامت همه‌جانبه با تأکید بر اجتماعی شدن سلامت در کشور، مشارکت فعال مردم به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان عسلویه، رئیس دانشگاه پیام نور استان، روسای دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جمعی از مسئولان ادارات، گروه‌های اجتماع‌محور و سمن‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرستان عسلویه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز