خبرگزاری کار ایران

محمدپور تاکید کرد:

ایجاد ساختار آموزشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۶۷۶

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان گفت: ایجاد ساختار آموزشی برای شرکت‌های دانش بنیان با همکاری اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و پارک علم و فناوری در تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه همه جانبه کشور برای گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی شرکت‌های دانش‌بنیان امری مهم است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان با امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان دیدار کرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان بیان کرد: اگر امروز می خواهیم کشورمان در زمینه تهدیدات جدید، مصون باشد باید تکیه بر دانش بومی کنیم و توجه به این بخش با توجه به تهدیدات جدید بسیار ضروری بنظر می رسد.

محمدپور با اشاره به وابسته شدن کشور به فناوری‌های جدید و تهدیدات این حوزه افزود: جمهوری اسلامی به‌شدت در حال وابسته‌شدن به فناوری‌های جدید نظیر موضوع فضای مجازی و سامانه‌های کنترل صنعتی است از این رو باید شدت تهدیدات و آسیب پذیری را در این حوزه کاهش و به سمت بومی سازی حرکت کنیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به هدف پدافند غیرعامل اذعان داشت: کاهش آسیب‌پذیری مردم در همه حوزه‌ها نظیر جان، سرمایه، انرژی، بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت‌های موجود علمی و تخصصی است.

محمدپور با تاکید بر مقابله با تحریم‌ها تصریح کرد: باید بتوانیم نسبت به تحریم مقابله و خودمان را قوی کنیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که از دانش بومی برای رفع مشکلات استفاده شود.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان با تاکید بر همکاری پارک علم و فناوری گیلان و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان اظهار کرد: ایجاد ساختار آموزشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و پارک علم و فناوری در تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه همه جانبه کشور برای گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی شرکت های دانش بنیان امری مهم است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان خاطرنشان کرد: با همکاری دو مجموعه و مطابق دستورالعمل‌ها با دستور کار قرار دادن بازدید دبیران کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل استان از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌توان  این ظرفیت‌ها را به سمت مصون‌سازی استان و استفاده از زیرساخت‌ها و هدایت آنها در ارتباط با اهداف نوآوری دستاوردهای پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل استفاده کرد.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه هدف اصلی پارک علم و فناوری افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری‌ است، اظهار کرد: افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ ها و مؤسسات متکی بر علم و دانش است و برای دستیابی به این هدف،پارک علم و فناوری با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌ های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی را تسهیل می‌کند.

باستی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در بستر پارک علم و فناوری بیان کرد: امروزه پارک‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کنند، همچنین پارک‌های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای مختلف را فراهم می کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تاکید بر ضرورت پدافند غیرعامل اذعان داشت: اگر در فناوری عقب باشیم قطعاً آسیب‌پذیری ما بیشتر می‌شود و باید این نکته در نظر گرفته شود که بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری ما نخبگان ما هستند.

باستی با اشاره به اهمیت همکاری دو مجموعه اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و ایجاد ساختار آموزشی پدافند غیرعامل به جهت ارتقا سطح علمی شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حفظ امنیت در توسعه فناوری های نوین روز دنیا برای هر دو مجموعه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز