خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو در گیلان ؛

اولین طرح آبرسانی روستایی در کشور به روش BOT افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۶۴۹

با حضور وزیر نیرو اولین طرح BOT کشور در حوزه آب و فاضلاب روستایی با سرمایه گذاری 74 میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی در آستانه اشرفیه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح اولین طرح BOT کشور در حوزه آب و فاضلاب روستایی که در گیلان اجرا شد، اظهار داشت: BOT به معنای ساخت، بهره برداری و واگذاری است و طرح هایی که در این قالب افتتاح می شوند از آن جهت حائز اهمیت هستند که زمینه مشارکت فعالانه بخش خصوصی را در اجرا فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای طرح ها تنها متکی به اعتبارات دولتی باشد بسیار زمان بر خواهد بود چراکه منابع دولتی کفاف هزینه های بالای موجود را نمی دهند.

اردکانیان عنوان کرد: ایران کشوری در حال توسعه است اما شاخص های بهره مندی جمعیت شهری و روستایی کشور در زمینه آب آشامیدنی سالم در حد شاخص های جهانی قرار دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه حدود 99.5 درصد از جمعیت شهری کشور از شبکه آب شرب سالم و مطمئن برخوردار هستند، افزود: شاخص بهره مندی از آب شرب سالم روستایی نیز تا پایان سال به 75 درصد می رسد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم روستاهای کشور در زمینه آب شرب بهداشتی به بهره مندی 81 درصدی برسند.

اردکانیان با بیان اینکه از تمام ظرفیت های اعتباری موجود از جمله منابع عمومی، صندوق توسعه ملی و سرمایه بخش خصوصی بهره می گیریم، گفت: اولین طرح BOT کشور در حوزه آب و فاضلاب روستایی امروز در گیلان به بهره برداری رسید و شاخص ترین طرحی به شمار می آید که به این روش در کشور اجرا شده است.

وی با قدردانی از مشارکت فعالانه بخش خصوصی در اجرای این پروژه ،گفت: امیدوار هستیم این طرح الگویی برای سایر مناطق کشور باشد.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه استاندار گیلان در مبحث آب بندان‌ها و لایروبی‌ها طرح‌های خوبی ارائه کرده است، اظهار کرد: برای انجام حمایت های لازم آماده هستیم و مطابق پیش بینی های صورت گرفته در آینده نزدیک حدود 300 میلیون متر مکعب به ظرفیت آب بندان های گیلان اضافه می‌شود.

گفتنی است؛ طرح جامع آبرسانی به 12 روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روش ساخت و نگهداری و انتقال (BOT) با سرمایه گذاری 74 میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی اجرا شد و 7 هزار و 990 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

با افتتاح این پروژه 9.59 درصد به شاخص بهره مندی شهرستان آستانه اشرفیه از آب شرب روستایی اضافه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز