خبرگزاری کار ایران

به دنبال فوت دختر ۱۴ساله یزدی صورت گرفت؛

کادر اورژانس بیمارستان افشار یزد تغییر کرد / کم‌کاری بخش اورژانس علت فوت اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۲۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تغییر کادر درمانی اورژانس بیمارستان افشار این شهر پس از فوت یک دختر ۱۴ ساله در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: روز گذشته کمیته فوق‌العاده درمان استان برای بررسی این موضوع با حضور متخصصان قلب، جراحی، صاحب‌نظران و پزشکی قانونی و همچنین افرادی که در روند بیماری مداخله داشته‌اند در بیمارستان افشار تشکیل و این موضوع مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۲ ساعت، دوربین‌های فیلمبرداری اورژانس افشار مورد بررسی قرار گرفت، افزود: اعضای کمیته یاد شده به این نتیجه رسیدند که کادر درمانی اورژانس بیمارستان افشار می‌توانست بهتر و دقیق‌تر در مورد این بیمار هم در بحث تشخیص و هم درمان عمل کند.
 
نوری شادکام تصریح کرد: همچنین پرونده برای تعیین میزان قصور و درصد آن به نظام پزشکی استان ارسال شد و والدین بیمار نیز می‌توانند از طریق دادسرا پی‌گیر پرونده باشند.
 
وی یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، تغییرات ساختاری در اورژانس افشار اعمال و جابجایی‌هایی در سطح سرپرست اورژانس، پزشکان و پرسنل انجام داد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که با تدابیر اندیشیده شده، دیگر شاهد تکرار اینگونه اتفاقات تلخ، در هیچ یک از بیمارستان‌های استان و اورژانس‌ها نخواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما خدمت به مردم و دفاع از حقوق بیمار و تمام مراجعه کنندگان به مراکز درمانی است ،افزود: معاینه و درمان بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند باید در اسرع وقت، در کمترین زمان ممکن، با بهترین خدمات، کمترین هزینه و حفظ کرامت انجام شود.

یک قصور پزشکی هم نباید رخ دهد
وی با بیان اینکه مرجع تشخیص قصور پزشکی دادسرا ، نظام پزشکی و پزشکی قانونی است، افزود: معتقدم حتی یک قصور پزشکی نباید رخ دهد، زیرا ما مسئول جان بیماران هستیم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: امروز هم دستورالعملی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان ابلاغ شد تا کمیته نظارت خود را فعال‌تر و در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: قرار نیست در سیستم درمانی، توجیه کنیم یا اشتباه خود را بپوشانیم، اگر ضعفی وجود دارد باید بپذیریم و برای رفع آن اقدام کنیم.
 
۱۴ بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی این استان است و در مجموع ۱۳۲ مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان یزد فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز