خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی ۲۰۱۸

آنچه در روز پنجم بازی های آسیایی گذشت/ بارانِ مدال در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۹۶۲

در روز پنجم بازی های آسیایی مدال های خوشرنگی به کاروان ایران رسید.

به گزارش ایلنا، روز پنجم بازی های آسیایی 2018 اندونزی در حالی به اتمام رسید که کاروان ورزشی ایران موفق به دشت یازده مدال شد. سه مدال طلا توسط محسن محمد سیفی، عرفان آهنگریان و رضا علیپور به دست آمد. در ادامه نگاهی به عملکرد امروز کاروان ایران می اندازیم:

تیراندازی:

شیوا فرح‌پور در تراپ دوبل زنان با کسب 94  امتیاز در بین پانزده نفر در جایگاه سیزدهم ایستاد. دو تیرانداز از چین اول و دوم و ورزشکار قزاقستانی سوم شدند

روئینگ:

تیم روئینگ سنگین وزن متشکل از مریم کرمی و پریسا احمدی در فینال A روئینگ دونفره سنگین وزن با ثبت زمان 7:35.45 سوم شد و به مدال برنز رسید.

تیم روئینگ 4 نفره بانوان متشکل از مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی و نازنین رحمانی در فینال روئینگ سبک وزن جفت پاروی چهار نفره زمان 7:04.38 را به ثبت رساند و مدال نقره را کسب کرد.

در بقیه مواد نمایندگان ایران نتوانستند به توفیق چندانی دست پیدا کنند.

بدمینتون:

ثریا آقایی در دور اول جدول انفرادی بانوان مقابل ساینا نهوال، نفر 10 رنکینگ جهانی از هند قرار گرفت و 2 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

شمشیربازی:

سابریست های مرد ایران در بخش تیمی پس از استراحت در دور یک چهارم با شکست اندونزی به نیمه نهایی راه یافتند و سپس با نتیجه 45-53 از سد چین گذشت اما در دیدار پایانی با حساب 45-32 به کره جنوبی باختند و صاحب مدال نقره شدند.  

تیراندازی با کمان:

دور حذفی مسابقات تیراندازی با کمان در بخش ریکرو انفرادی زنان برگزار شد و زهرا نعمتی نماینده کشورمان در مرحله یک سی و دوم حریف پاکستانی خود را با نتیجه شش بر صفر برد و توانست به مرحله یک شانزدهم راه پیدا کند. او در مرحله یک شانزدهم نهایی رقیب قزاقستانی را با نتیجه 6 بر 5 از پیش‌رو برداشت تا در مرحله یک چهارم نهایی با کماندار اندونزیایی به رقابت بپردازد اما یک اتفاق عجیب باعث حذف او شد.

مسئولان ایران به نعمتی گفتند هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی ساعت 14 به وقت محلی آغاز می‌شود نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرد که یک‌باره میلاد وزیری یکی از اعضای تیم با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند، نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد. بدین ترتیب از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد. نعمتی بعد از این اتفاق گریه کرد و شرایط روحی خوبی نداشت.

صادق اشرفی و امین پیرعلی هم در همان دیدار نخست خود شکست خوردند و به مرحله بعدی صعود نکردند.

 

تکواندو:

امیر محمد بخش نماینده منفی 60 کیلوگرم ایران موفق شد صاحب گردن آویز نقره شود. او ابتدا از سد تکواندوکار ازبکستانی گذشت و در گام بعدی در راند طلایی نماینده چین تایپه را شکست داد. در مرحله نیمه نهایی قهرمان اردنی را به خوبی با نتیجه 10-8 از پیش رو برداشت و نهایتا در جدال نهایی علی رغم یک نمایس فوق العاده با نتیجه دائه هون لی از کره جنوبی 12-10 باخت و صاحب مدال نقره شد.

در بخش بانوان هم ناهید کیانی با شکست 43-4 حریف نپالی به دور یک چهارم رسید و نماینده فیلیپین را 23-15 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله به وونگ پاتانا کیت از تایلند خورد و 11-6 شکست خورد و با همان مدال بنز به کار خود پایان داد. او تنها مدال آور کیوروگی بانوان بود.

والیبال ساحلی:

تیم ملی والیبال ساحلی الف ایران با نتیجه 2-0 از سد فیلیپین گذشت و با سه برد و امتیاز کامل به عنوان سرگروه گروه هشت راهی مرحله بعدی شد. رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی در این رقابت عملکرد خوبی داشتند.

شنا:

بنیامین قره حسنلو و سینا غلامپور در 100 متر آزاد به مصاف رقبای خو رفتند و در رده های 22 و 26 جای گرفتند. در 50 متر پروانه مهدی انصاری بیستم شد و به توفیق چندانی دست پیدا نکرد.

اسکواش:

علیرضا شاملی، سجاد زارعیان، فرشته اقتداری و حدیث فرزاد به مصاف رقبای خود رفتند. سه نفر اول بعد از پیروزی در مسابقه اول در جدال دوم باختند و حذف شدند اما نفر آخر در همان مبارزه ابتدایی خود شکست خورد و از گردونه رقابت ها کناررفت.

ووشو:

ووشوی ایران روز فوق العاده ای را در بخش ساندا پشت سر گذاشت. خواهران منصوریان در اوزان منفی 52 و منفی 60 کیلوگرم صاحب گردن آویز نقره شدند. فرود ظفری نیز در منفی 65 کیلوگرم به حریف چینی خود باخت و دوم شد اما عرفان آهنگریان و محسن محمدسیفی به ترتیب با نتایج 2-1 و 2-0 با شکست رقبای چینی خود صاحب مدال طلا شدند و روز درخشانی را برای کاروان ورزشی ایران به وجود آوردند.

پنچاک سیلات:

در نخستین روز از رقابت‌های پنچاک سیلات محمد رحیمی نماینده وزن منهای 65 برابر وی ویک کومار از نپال 30 بر یک برنده شد تا به دور بعدی راه یابد.

در وزن منهای 60 کیلوگرم بانوان نازنین میرمحمد تبار برابر «سی تی آجاک» از مالزی قرار گرفت و با شکست برابر این حریف حذف شد.

در وزن منهای 60 کیلوگرم مردان حامد هواسی برابر «عبدالایف» از ازبکستان طی سه راند مقتدرانه برنده شد تا در دور بعد با «تای لی» از ویتنام مصاف داشته باشد.

در وزن منهای 95 کیلوگرم محمد مرتاضی برابر «بارتوف» از ازبکستان برنده شد تا در دور بعد با محاد یاکوب از مالزی مبارزه داشته باشد.

تهمینه کربلایی صادقی در وزن منهای 65 کیلوگرم برابر «آلینا کمال‌اف» از قرقیزستان قرار گرفت که به دلیل آسیب دیدگی حریفش، پیروز شد و به دور بعد صعود کرد و برنزش قطعی شد. پیش از این بابک هاشم زاده در وزن منهای 90 با شکست از حریف خود از دور رقابت‌ها حذف شد.

سنگ نوردی:

رضا علیپور پلنگ سنگ نوردی آسیا و سریع ترین مرد عمودی جهان پس از صعود از مرحله مقدماتی به عنوان نفر دوم راهی فینال شد و در نهایت با شکست حریف چینی خود تعداد طلاهای ایران را به عدد 10 رساند. سه نماینده دیگر ایران نتوانستند به عنوان جالب توجهی دست پیدا کنند.

دوچرخه سواری:

مهدی سهرابی، آرمین گودرزی، میرصمد پورسیدی و سعید صفرزاده نفرا ایران بودند که سعید صفرزاده نماینده ایران بهترین زمان ممکن را در بین نفرات کشورمان به دست آورد و با زمان 3:26 ساعت هشتم شد.

سوارکاری:

رقابت‌های درساژ انفرادی در پارک مرکزی اسب سواری جاکارتا برگزار شد و 15 اسب سوار که نتایج بهتری در دو مرحله قبل کسب کرده بودند، با هم رقابت کردند. در این مسابقه، لیتا سهی سوارکار کشورمان با اسب ایر.اف.کا رکورد 71.775 را ثبت کرد و ششم کرد.

پاراگلایدر:

تیم دونفره پاراگلایدر در دو رشته فرود و دقت در نخستین حضورش در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به مقام دهمی اکتفا کرد. تیم دو نفره ایران با ترکیب حسین عباس قلی زاده و علیرضا عمیدی نمین دهم شدند و نماینده میزبان برسکوی نخست ایستاد..

کبدی:

تیمهای زنان و مردان ایران در مرحله نیمه نهایی به ترتیب مقابل تایلند و هندوستان قرار گرفتند. ابتدا تیم بانوان با شکست 23-16 تایلند به فینال راه پیدا کرد و حریف هندوستان شد و سپس تیم کبدی مردان دست به کار بزرگ و تاریخی زد و هندوستان را با نتیجه 27-17 شکست داد و حریف کره جنوبی در دیدار نهایی شد.

ژیمناستیک:

سعیدرضا کیخا ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان بعدازظهر امروز در فینال خرک حلقه با حریفانش رقابت کرد و در نهایت با امتیاز 14.775 امتیاز در رده چهارم ایستاد.

فوتبال:

تیم ملی امید ایران در مرحله یک هشتم نهایی بازی های آسیایی به مصاف کره جنوبی رفت و با قبول شکست 2-0 از گردونه رقابت ها حذف شد و به یک چهارم نهایی نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز