خبرگزاری کار ایران

کامواهای رنگی به کمک بچه‌های مناطق کم‌آب می‌روند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۶۵۲

کبری مالمیر کارگردان نمایش «آرزوهای بافتنی» درباره این اثر گفت: نمایش آرزوهای بافتنی در مورد یکسری کاموای رنگی است که تصمیم می‌گیرند به خاله بافتنی کمک کنند که برای بچه‌هایی که در مناطق کم‌آب هستند ابر و باران درست کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «آرزوهای بافتنی» براساس متنی از فرهاد اسماعیلی و کارگردانی کبری مالمیر در بخش کودک، نوجوان و خانواده هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک اجرا می‌شود.

مالمیر درباره قصه این نمایش کودکانه به خبرنگار ایلنا، گفت: این اثر داستان کلاف بافتنی توسی رنگی است که دیگر شاد نیست و در بازی‌های دوستانش شرکت نمی‌کند. او چیزی در سر دارد که نمی‌تواند به دیگران بگوید برای همین نمی‌خواهد بافته شود. او دوست دارد باران را ببیند. خاله بافتنی متوجه می‌شود که او نگران زندگی بچه‌هایی است که در مناطق کم آب دچار مشکلند و نمی‌داند چه طور به آن‌ها کمک کند. در این میان کمک و نظرهای تماشاچیان نیز با قصه همراه می‌شود؛ آرزوهای توسی و دوستانش بر روی تابلوی بزرگی نقش می‌بندد تا آن‌جا که در پایان نمایش تبدیل به تابلوی بزرگی می‌شود.

کارگردان نمایش «آرزوهای بافتنی» شیوه کار این اثر را مشارکتی خواند و با اشاره به حضور پنج عروسک در این نمایش گفت: عروسک‌های این اثر از نوع عروسک‌های باتومی (میله‌ای) هستند.

مالمیر با اشاره به اینکه «پیام ما در این اثر نمایشی، خشک‌سالی است» گفت: از سال ۹۵ روی این نمایش کار می‌کنیم و این نسخه پنجم اجراست. پیش از این ۱۱۷ اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته‌ایم.

این کارگردان از مهمان‌های جشنواره دعوت کرد تا در بافتن آرزوها به او و کلاف‌های رنگی کمک کنند.

نمایش عروسکی «آرزوهای بافتنی» که پیش از این هم جوایزی را از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان دریافت کرده، قرار است در بخش کودک، نوجوان و خانواده هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک روی صحنه برود. نمایشی براساس متنی از فرهاد اسماعیلی و کارگردانی کبری مالمیر. عوامل دیگر این نمایش عبارتند از: بازیگر: کبری مالمیر، عروسک‌گردان‌ها: آرزو صدری، پویا یزدان‌جو، طراحی و ساخت عروسک و طراحی صحنه: کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز