خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد:

نتایج دکتری تا ۵ شهریور اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۵۴

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد تا ۱۰ شهریور و نتایج دکتری تا ۵ شهریور اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیررضا شاهانی در شبکه خبر اعلام کرد: برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی پنج سامانه در در وبگاه sanjesh.org.www داریم که یکی از آن‌ها برای داوطلبانی است که می‌خواهند از طریق کنکور سراسری انتخاب رشته کنند. چهار مورد دیگر هم داریم که برای پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی است. در پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی رتبه کنکور اهمیت ندارد، بلکه معدل کتبی دیپلم مهم است؛ یعنی معدلی که داوطلب در سال سوم دبیرستان در نظام فعلی کسب کرده است.

وی ادامه داد: سامانه ما در آزمون سراسری نسبت به سال قبل تفاوت کرده و همه سامانه‌هایمان را جدید کرده‌ایم و سامانه ای کاربر دوست طراحی شده که داوطلبان به راحتی بتوانند انتخاب رشته کنند.

او افزود: این نوید را به داوطلبان می‌دهیم که امسال برخلاف سال گذشته که داوطلبان می‌توانستند تنها در ۲۰ رشته محل در آزمون سراسری انتخاب رشته کنند، امسال برای اینکه پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بازتر باشد؛ می‌توانند در ۱۰۰ رشته محل انتخاب رشته کنند.

شاهانی بیان کرد: با اینکه سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری از یک هفته پیش باز است، اما صبح دیروز تا امروز حدود ۱۰۰درصد به انتخاب رشته داوطلبان اضافه شده است. این نشان می‌دهد که اغلب داوطلبان انتخاب رشته را برای لحظه‌های آخر می‌گذارند، من توصیه می‌کنم این کار را نکنند گرچه سامانه ما جواب حجم زیاد متقاضیان را می‌دهد. منتها با توجه به نرخی که برای انتخاب رشته افزایش داده‌ایم، سامانه انتخاب رشته سراسری را هم یک هفته دیگر تمدید کردیم یعنی تا دوشنبه هفته آینده ۵ شهریورماه داوطلبان می‌توانند بر مبنای آزمون سراسری انتخاب رشته کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی نیز چهار سایت در مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته، کاردانی پیوسته، ناپیوسته دارد که در همین هفته فعال خواهد شد. تفاوت دیگری که امسال شاهد آن هستیم این است که برای انتخاب هر تک رشته باید هزینه پرداخت می‌شد، اما امکانی که امسال ایجاد شده این است که داوطلبان با یک هزینه ثبت نام بتوانند ۲۰ رشته محل را انتخاب کنند.

شاهانی در ادامه با اشاره به زمان ویرایش اطلاعات توضیح داد: امکان ویرایش هم در آزمون سراسری و هم در پذیرش با سوابق تحصیلی از همین امروز ایجاد شده و داوطلبان برای ویرایش اطلاعات می‌توانند اقدام کنند. ضمن اینکه امسال این امکان نیز فراهم شده تا با هر مدرک دیپلمی که دارند بتوانند در پنج گروه آزمایشی انتخاب رشته کنند. به طور مثال اگر کسی دیپلم تجربی دارد می‌تواند در رشته تجربی، علوم ریاضی، هنر،زبان‌های خارجی و علوم انسانی انتخاب رشته کنند. این امکان تا اواخر هفته ایجاد خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: داوطلبان به این نکته توجه کنند که باید کدملی خود را دقیق وارد کنند و به هیچ عنوان با کد ملی شخص دیگری اقدام به انتخاب رشته نکنند. نتایج کنکورکارشناسی ارشد تا ۱۰ شهریور و نتایج دکتری تا ۵شهریور اعلام خواهد شد و نتایج مقاطع کاردانی و کارشناسی اعم از با آزمون و بدون آزمون در نیمه شهریور ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز