خبرگزاری کار ایران

افتتاح و کلنگ‌زنی 58 پروژه عمرانی درایجرود زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۱۶

فرماندار ایجرود در استان زنجان ، با اشاره به اینکه 58 پژوه عمرانی با یک میلیارد و 700 میلیون تومان در این هفته افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، گفت: از این تعداد 44 پروژه با 4 میلیارد و 154 میلیون تومان اعتبار قابل افتتاح و 14 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 545 میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ز زنجان، توحید سلیمی، فرماندار ایجرود امروز 30 مرداد در جمع خبرنگاران ، با تشریح برنامه‌های هفته دولت اظهار کرد: رسانه‌ها رسالت والایی در عصر حاضر و پیشرفت‌های تکنولوژی برعهده دارند چرا که باید سرعت در نشر و دقت در اخبار درج شده در اولویت خبرنگاران قرار گیرد.

سلیمی‌، با یادآوری اینکه در کشورهای دموکراسی همچون ایران، مطبوعات آزاد به عنوان رکن چهارم محسوب می شود، گفت: این موضوع نشان می دهد مردم، رسانه ها و مسوولان سه عنصر جدانشدنی هستند، به این صورت که رسانه ها خدمات مسوولان را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.

وی  خاطرنشان کرد: جمهوریت و رسانه با یکدیگر گره خورده اند و نمی توان این دو را از یکدیگر جدا کرد، در دنیای امروز که جوامع از قدرت نظامی سخن می گویند، قدرت رسانه ای را نباید نادیده گرفت.

فرماندار ایجرود همچنین یادآور شد: در شرایط فعلی به وجود آمده از سوی استکبار برعلیه ایران، به منظور سرعت دادن به تحریم‌های اقتصادی، تلاش دشمنان برای ایجاد فضای روانی و رواج بی اعتمادی در جامعه، رسانه ها می توانند با تزریق امید در بین مردم و افزایش اعتماد عمومی، این سرمایه اجتماعی را افزایش دهند.

این مقام مسئول به برنامه‌های هفته دولت در شهرستان ایجرود اشاره کرد و یادآور شد: 80 عنوان برنامه اجتماعی و فرهنگی در شهرها و روستاهای شهرستان ایجرود اجرا می شود.

وی، با اشاره به اینکه 91 درصد از جمعیت شهرستان را روستائیان و تنها 8 درصد را شهری تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: امسال مشارکت اجتماعی در اجرای برنامه های هفته دولت در اولویت است.

سلیمی‌ در بخشی از سخنان خود،‌با بیان اینکه دیدار با امام جمعه، حضور در مزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، دیدار اعضای شورای اداری ایجرود در مصلای نماز جمعه با مردم برنامه های نخستین روز این هفته است.

فرماندار ایجرود به تقارن هفته دولت و هفته ولایت و امامت اشاره و با بیان اینکه 6 برنامه در 6 روستا با موضوع ولایت و امامت اجرا می شود، گفت: سعی شده است برنامه‌های پرشور و پر نشاط در این هفته اجرا شود.

این مقام مسئول به دیدار با خانواده شهدا و آزادگان و جشن‌های علوی در این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری با کارکنان دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه های فرهنگی و اجتماعی هفته دولت است.

به گفته وی، 58 پژوه عمرانی با یک میلیارد و 700 میلیون تومان در این هفته افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که از این تعداد 44 پروژه با 4 میلیارد و 154 میلیون تومان اعتبار قابل افتتاح و 14 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 545 میلیون تومان کلنگ زنی می شود.

فرماندار ایجرود ادامه داد: در این هفته 23 مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می شوند و احداث سرویس بهداشتی و تعمیر برخی از مدارس از محل منابع دولتی، خودیاری مردم و کمک های خیرین انجام می شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های عمرانی 5 پروژه مربوط به بخش صنعت و معدن است که به صورت نمادین سه پروژه در این شهرستان افتتاح می شود.

وی به آسفالت ریزی راه‌های 10 روستای شهرستان در این هفته اشاره کرد و گفت: بهره برداری از کانال‌های روستایی، اصلاح ایمن سازی راه‌ها، پرورش ماهی‌های سردآب، گازرسانی روستایی و بهره‌برداری از هفت خانه ورزش در هفت روستا و احداث پارک از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرماندار ایجرود با اشاره به اینکه شهرستان در تامین آب شرب روستایی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: عدم مدیریت مصرف بهینه در برخی از روستاها از مشکلات حوزه آب روستاهای این شهرستان است.

سلیمی با یادآوری اینکه کیفیت آب شرب روستایی در این شهرستان به 64 درصد رسیده است، یادآور شد: تا پایان امسال کیفیت آب شرب تمام روستاهای شهرستان به 100 درصد خواهد رسید.

وی  در پایان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود شهرستان، به‌رغم بالا بودن ظرفیت کشاورزی شهرستان، در حوزه صنعت گام هایی برداشته شده‌است، به گونه‌ای که ناحیه صنعتی زرین آباد و ناحیه صنعتی حلب از ظرفیت‌های این شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز