خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی قوه قضاییه در یزد:

تغییر قیمت سکه باعث افزایش پرونده‌های مربوط به اعسار در دادگستری شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۰۹

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: تلاطم های اخیر در بازار و افزایش قیمت سکه، ورودی پرونده های دستگاه قضایی با موضوع مهریه و اعسار را افزایش داده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حبیبی در جلسه ستاد دیه استان یزد، اظهار داشت: باید با یک کار فرهنگی و پیشگیرانه از روند افزایشی پرونده های خانواده جلوگیری کرد.

وی به رسم جا افتاده در سنوات اخیر و قرار دادن سکه به عنوان مهریه آن هم با تعداد بالا اشاره کرد و افزود: باید افراد ذینفود، متولیان فرهنگی و رسانه ها نسبت به اصلاح این رویه با فرهنگ سازی صحیح اقدام نمایند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: وجه نقد، زمین، منزل مسکونی و... می تواند به جای سکه در مهریه تعیین گردد که با افزایش ناگهانی قیمت، مشکلات این چنینی را برای خانواده ها و دستگاه قضایی به بار نیاورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد از نشست قضایی دادگستری و اتخاذ راهبردی قانونی در کاهش پرونده های اعسار، خبر داد و گفت: البته این تصمیم عطف به ما سبق نمی شود اما مقرر شد در احکام جدید مطالبه مهریه، ارزش ریالی آن به روز مشخص و در آراء در دادگاه ها این اختیار به واحد های اجرای احکام داده شود که به تناسب افزایش احتمالی و قابل توجه قیمت سکه به همان نسبت به فاصله زمانی پرداخت اضافه شود تا با تغییر ناگهانی نرخ سکه، شاهد افزایش پرونده های اعسار و مطالبه مهریه نباشیم.

وی از خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماع یاد کرد و گفت: باید متولیان فرهنگی و آموزشی کشور، آموزش مهارت های زندگی و آموزش های ضروری پیش از ازدواج را در مقاطع مختلف و متناسب با شرایط سنی در دستور کار خود قرار دهند تا ازدواج های اصولی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی شکل گیرد.

این مقام قضایی، مهریه را حق زوجه در زندگی مشترک دانست و بیان داشت: البته باید مهریه به گونه ای تعیین گردد که زوج توان پرداخت آن را داشته باشد.

حبیبی خاطرنشان کرد: بدون تردید مهریه به تنهایی تضمین تداوم زندگی مشترک نیست و آنچه باعث شکل گیری یک زندگی مشترک شیرین، با دوام و متعالی می گردد، معیارهای اخلاقی، فرهنگی و دینی درست و فرا گرفتن آموزش ها و مهارت های ارتباطی زوجیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز