خبرگزاری کار ایران

رویداد هنری طهران آغاز شد/تلفیق موسیقی، تجسمی، فرش و مُد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۶۶

رویداد هنری طهران به همت موسسه فرهنگی هنری رسام عرب‌زاده، در چهار بخش هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، رویداد هنری طهران غروب یکشنبه، 28 مرداد در موسسه فرهنگی اکو کار خود را آغاز کرد. این رویداد قرار است طی سه روز و با حضور هنرمندانی در عرصه‌ هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی برگزار شود.

در افتتاحیه‌ این رویداد چهره‌هایی مانند شهرام ناظری، محمدمهدی مظاهری (رئیس موسسه فرهنگی اکو)، میرحمایت میرزاده و بشیر خالقی (نمایندگان مجلس شورای اسلامی)، حسین باهر، حسام زندحسامی (مدیرکل تجاری سازی معاونت فناوری ریاست جمهوری) و فرشته دستپاک (رئیس مرکز ملی فرش ایران) حضور داشتند.

رویداد هنری طهران به همت موسسه فرهنگی هنری رسام عرب‌زاده و با مدیرمسئولی سعید محمدزاداکبری برگزار می‌شود.

در رویداد هنری طهران فرش‌های نفیسی به نمایش درآمده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به «بزرگ‌ترین فرش ریزباف جهان با 92 میلیون گره – اثر استاد مرحوم صابر»، «تابلوفرش دستباف مینیاتور ضامن آهو – بافت تبریز»، «فرش دستباف – رنگ گیاهی سرخس ابریشم خالص – برنده تندیس فرش برتر 1396»، «فرش دستباف – اثر محمدعلی قره‌باغی بافت تبریز چله ابریشم» و «تابلوفرش دستباف ناپلئون – بافت تبریز» اشاره کرد.

همچنین در بخش هنرهای تجسمی آثاری از پرویز تناولی(اثر هیچ)، محمود فرشچیان، رضا بدرالسماء و آداک جمشیدزاده به نمایش درآمده است.

رویداد هنری طهران بخش مد ایرانی را هم شامل می‌شود که در این بخش لباس‌هایی براساس اصالت‌های فرهنگیِ ایران، توسط طراحانی برجسته، طراحی و به نمایش گذاشته شده است.

در سه شبِ برگزاری رویداد هنری طهران، سه گروه موسیقی به اجرای برنامه می‌پردازند. در شب نخست و پس از مراسم افتتاحیه گروه «آقای سماع» به سرپرستی امیرحسین حسنی‌نیا به اجرای برنامه پرداخت.

در شب دوم این رویداد، یعنی 29 مرداد گروه «ژیوار» اجرای برنامه دارد و در شب سوم هم گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفی‌نیا روی صحنه می‌رود.

رویداد هنری تهران، رویدادی است چند منظوره که با هدف شناساندن بخشی از اتفاق‌های هنری معاصر تهران در زمینه هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی در چهار جشن باستانی نوروز، تیرگان، مهرگان و سده برگزار می‌گردد.

هم‌زمانی این چهار جشن با چهار فصل سال امکان بهره‌گیری از گوناگونی نگاه هنرمندانه با الهام از اسطوره و طبیعت را فراهم می‌سازد و بستری مهیا می‌کند تا تعامل و همکاری سایر هنرمندان و تمامی هنردوستان، کارشناسان و استادان را نیز پذیرا باشد. آثار هنری ارائه شده در این چهار رویداد به صورت سالنامه هنری رویداد تهران در یک مجلد منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز