خبرگزاری کار ایران

چین موضع خود در قبال مهم‌ترین ابعاد بحران سوریه اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۱۹

فرستاده ویژه چین به سوریه طی گفت‌وگویی مطبوعاتی، موضع کشورش را درخصوص مهم‌ترین محورهای مربوط به حل و فصل بحران سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «ِشیه شیائویان» فرستاده ویژه چین به سوریه، بعد از سفر چند روزه‌اش به سوریه، اراضی اشغالی و عربستان سعودی امروز-دوشنبه- طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش امیدوار است کمیته‌ای برای تدوین قانون اساسی در سوریه تا پایان ماه سپتامبر آینده تشکیل شود.

شیائویان درخصوص بازسازی سوریه، خاطرنشان کرد که بازسازی سوریه در وهله اول تضمین‌کننده «امنیت عمومی» در این کشور است.

وی در اشاره به موضوع مناطق کاهش تنش که سوریه آن را در چارچوب مذاکرات آستانه اعلام کرده است، درباره تبدیل شدن این مناطق به «مناطق جدایی‌طلب» هشدار داد.

این دیپلمات چینی گزارش برخی رسانه‌های خبری درباره حضور نظامی چین در سوریه را رد و تأکید کرد که کشورش نیروی نظامی به سوریه اعزام نکرده است.

وی ادعاها درباره آماده‌شدن چین برای مشارکت نظامی در درگیری‌های جاری در سوریه را «تبلیغات ادعایی و تحریف موضع چین» که بر تکیه بر راهکارهای مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه تاکید می‌کند، ارزیابی کرد.

شیه شیائویان خاطرنشان کرد آمار دقیق اویغورهایی که برای جنگیدن در میان صفوف گروه‌های تروریستی در سوریه رفته‌اند، مشخص نیست. وی ابراز امیدواری کرد که سوریه جایگاه واقعی خود در منطقه را احیا کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز