خبرگزاری کار ایران

تاکید شورایعالی تهیه‌کنندگان برای "ذکر زمان محدود" در قراردادهای ویدئویی

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۹۷

واگذاری فیلم‌های سینمایی به شبکه‌های نمایش خانگی و ویدئو درخواستی با زمان بیش از حداکثر 5 سال اقدامی غیر صنفی و در نتیجه غیرقانونی است.

به گزارش ایلنا، سیدغلامرضا موسوی (عضو هیات رییسه شورایعالی تهیه‌کنندگان) ضمن اعلام خبر فوق افزود: متاسفانه برخی مؤسسات نمایش خانگی هنگام عقد قرار داد با تهیه‌کننده، زمان واگذاری فیلم‌های سینمایی در قرار داد را نامحدود می‌دانند.

وی افزود: این اشکال در آخرین جلسه شورایعالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در نهایت هیات رییسه بار دیگر تاکید کرد که زمان مناسب چنین قرار دادهایی 3 سال و در شرایط ویژه حداکثر 5 سال است. انعقاد قرار داد بین تهیه‌کننده و مدیران شبکه نمایش خانگی. V.O.D  بیش از این زمان غیرصنفی و از نظر صنف تهیه‌کنندگان غیرقانونی محسوب می‌شود.

بدیهی است با تهیه‌کنندگانی که زیر تحمیل چنین قراردادهایی بروند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت و از سوی دیگر با شرکت‌های که چنین قراردادهایی را برای خرید و یا واگذاری V.O.D. و  D.V.D  تحمیل می‌کنند. برخورد جدی خواهد شد. در صورت اصرار بر تخلف، از همکاران تهیه‌کننده در خواست خواهد شد که از فروش فیلم به مؤسسات نمایش خانگی  متخلف خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز