خبرگزاری کار ایران

درسی که تراکتورسازی و زنوزی به فوتبال ایران دادند (عکس)

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۶۷

باشگاه تراکتورسازی اقدامی ارزنده در جهت احترام به تماشاگرانش انجام داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه تراکتورسازی تبریز که از فصل جاری به صورت خصوصی اداره می‌شود، در هفته‌های گذشته از لیگ برتر اتفاقات خوبی را رقم زده که اوج آن را در بازی خانگی این تیم مقابل سایپا دیدیم.

تراکتورسازی با درخواست مالک خود محمدرضا زنوزی در ابتدای لیگ درخواست رایگان شدن بازی‌های خانگی خود را داد و حتی حاضر شد سهم سازمان لیگ را هم پرداخت کند ولی با این موضوع مخالفت شد و در نهایت بلیت‌های 2 هزار تومانی برای دیدارهای این تیم در نظر گرفته شد و تراکتورسازان به این خاطر قید درآمد خود از بلیت فروشی را زدند.

این اتفاق باعث حضور 60 هزار نفری در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شد و سکوهای مملو از جمعیت ورزشگاه چیزی بود که مدت‌ها ندیده بودیم و از ذهن‌ها به کلی پاک شده بود.

این موضوع می‌تواند درس بزرگی برای سازمان لیگ و سایر باشگاه‌های کشورمان باشد که دلیل عمده عدم استقبال کافی از بازی‌ها را هم شامل می‌شود.

اگرچه مسائل مختلفی باعث قهر تماشاگران با ورزشگاه‌ها شده است و استقبال از دیدارهای خانگی تراکتورسازی تا حد زیادی به دلیل ستاره‌های جذاب ترکیب این تیم هم می‌شود ولی اتفاقی که افتاده نشان می‌دهد مسائل اقتصادی هم تا حد زیادی در این استقبال موثر است.

در حال حاضر قیمت بلیت در ورزشگاه‌ها ما بین 10 تا 20 هزار تومان است که با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود و البته امنیتی که در هفته‌های اخیر زیر سوال رفته هزینه سنگینی محسوب می‌شود و البته پرداخت آنهم برای اکثر فوتبالدوستان ممکن است دشوار باشد.

اگر گفته می‌شود حیات فوتبال به تماشاگرانش وابسته است و اگر قبول داریم پویایی و جذابیت لیگ در گرو استقبال خوب تماشاگران و انجام بازی‌ها در ورزشگاه‌های مملو از جمعیت است، سازمان لیگ و باشگاه‌ها می‌توانند با چشم پوشی از مبلغی از سهم خود از بلیت فروشی امکان ارزان شدن بلیت برای تماشاگران را در این اوضاع نابسامان اقتصادی فراهم کنند. مبلغی که البته حد زیادی از آن با استقبال بیشتر مردم و افزایش ارزش تبلیغات محیطی و... باز خواهد گشت.

ضمن اینکه شکی در این موضوع نیست که هرچه ورزشگاه پرجمعیت‌تر باشد کنترل آن راحت‌تر و احتمال حوادث، درگیری‌ها و اتفاقات تلخ در آن کمتر می‌شود و ورزشگاه خالی محل بهتریی برای جولان دادن تماشاگرنماها و چاقو کش‌ها است.

وقت آن رسیده که با تجدید نظر در قیمت بلیت‌های ورزشگاه‌های فوتبال قدم مثبتی در راه پویایی فوتبال برداریم و تماشاگرانی که صاحب اصلی این رشته مردمی هستند را با آن مجدداً آشتی دهیم.

درسی که تراکتورسازی و زنوزی به فوتبال ایران دادند (عکس)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز