خبرگزاری کار ایران

با حکم وزیر علوم؛

رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۵۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی طاهره میرعمادی را به ریاست "مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند" منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، در این حکم انتصاب خطاب به دکتر میرعمادی آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزنده سرکار عالی و بر اساس هماهنگی با دبیرخانه کل اتحادیه حاشیه اقیانوس هند به موجب این حکم به مدت ۳سال به ریاست مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و با سعی و اهتمام خود براساس اهداف و سیاستهای علمی این مرکز و تجارب استادان، پژوهشگران و صاحب نظران، گامهای موثری به منظور ارتقای علم و فناوری بین کشورهای عضو این اتحادیه بردارید.

توفیق سرکارعالی را در انجام مسئولیت خطیری که برعهده دارید از خداوند منان خواهانم.

دکتر میرعمادی دانشیار سیاستگذاری علم و فنآوری بوده و هم اکنون رئیس گروه سیاستهای علوم و فناوری پژوهشکده مطالعات فناوری‌های نوین سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران است.

وی دارای لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس اقتصاد بین الملل از دانشگاه سوربون فرانسه و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس است.

میرعمادی دارای ۳۸ مقاله چاپ شده در نشریات پژوهشی داخل و خارج در حوزه دیپلماسی علم و فناوری، همکاریهای بین المللی و سیاستگذاری نوآوری بوده و تاکنون دو کتاب تالیفی از وی با عناوین "مقدمه ای بر دیپلماسی علم و فناوری" و "مبانی حقوق ملی و حقوقی در فضای تبادل اطلاعات" منتشر شده است.

میرعمادی در سال ۱۳۹۲ مرکز پژوهشهای سیاستگذاری و دیپلماسی علم و فناوری را در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی تاسیس کرد و با امضای تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، در این حوزه به تربیت محقق در سطح دکتری و پسا دکتری پرداخت.

اتحادیه همکاریهای حاشیه اقیانوس هند (IORA) در سال ۱۹۹۷ تشکیل شده و در حال حاضر شامل ۲۱ عضو از جمله ایران، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، اندونزی و مالزی و نیز ۷ شریک گفت و گویی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، مصر و ترکیه می‌باشد. این اتحادیه دارای آژانسهای تخصصی گوناگونی بوده که یکی از مهمترین آنها، مرکز منطقه ای انتقال علوم و فناوری (RCSTT) است. این مرکز با امضای تفاهمنامه ای بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و IORA در سال ۱۳۸۷ تشکیل شده و مقر آن نیز در ایران در محل سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران است.

مرکز منطقه ای انتقال علوم و فناوری به عنوان یک آژانس تخصصی بین منطقه ای از جایگاه ویژه ای در اجرا و پیشبرد اهداف دیپلماسی علم و فناوری و گسترش شبکه های همکاری دانشی بین المللی محققان ایرانی برخوردار است. از جمله ابزارهای سیاستی که برای نیل به اهداف مذکور از سوی این مرکز به کار گرفته می‌شود می‌توان به مواردی نظیر اجرای پروژه های تحقیقاتی چند جانبه، کارگاههای آموزشی مشترک و همچنین ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز