خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در نطق اضطراری:

دولت و مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور حاشیه‌سازی نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۰۴

نماینده ورامین تاکید کرد: از دولت و مجلس تقاضا دارم درباره سوال از رئیس‌جمهور را حاشیه‌سازی نکند چراکه ما دارای دموکراسی بلوغ یافته هستیم و نباید حاشیه‌سازی کنیم. سوال از رئیس‌جمهور فرصتی برای مجلس و دولت است تا برای حرکت جمهوری اسلامی فرصتی دیگر ایجاد شود و رئیس جمهور به سوالات پاسخ می‌دهد و مجلس هم سوال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدحسین نقوی‌حسینی در نطق اضطراری امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود آزادگان به میهن و کودتای ۲۸ مرداد گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک تقدیر می‌کنم. از وزیر بهداشت و مخبر دزفولی ستاد فرمان امام جهت افتتاح بیمارستان ۹۰ تخت خوابی قرچک تشکر می‌کنیم و از دولت انتظار داریم که حمایت کند تا بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی ورامین ساخته شود تا مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی یادآور شد: از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم راه شهرستان گرمسار را تکمیل کند. همچنین از وزیر بهداشت انتظار داریم که برای شهرستان پیشوا با جمعیت بیش از صد هزار نفر که حتی یک بیمارستان ندارد بیمارستانی را طراحی کند. از محمود حجتی وزیر کشاورزی می‌خواهیم که در شرایط تحریم و تهدید به کشاورزی و دامپروری که محور اقتصاد مقاومتی است حمایت کنند و از گران شدن آب کشاورزی جلوگیری به عمل آورند تا تولیدکنندگان حمایت شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دولت مستکبر آمریکا بداند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی وارد بازی‌های مذاکره با آنها نمی‌شود. نه آمریکا در حدی است که بخواهد با ما جنگ کند و نه ما آن اعتماد را به آمریکا داریم که بخواهیم با آنها مذاکره کنیم. بلکه با استناد به تاریخ، آمریکا همواره محور شرارت بین‌المللی است و تا رفتار او عوض نشود مذاکره انجام نخواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دولت انتظار می‌رود با مدیریت جهادی و کار شبانه‌روزی از نابسامانی‌های اقتصادی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد:‌ از دولت و مجلس تقاضا دارم سوال از رئیس‌جمهور را حاشیه‌سازی نکند چراکه ما دارای دموکراسی بلوغ یافته هستیم و نباید حاشیه‌سازی کنیم. سوال از رئیس‌جمهور فرصتی برای مجلس و دولت است تا برای حرکت جمهوری اسلامی فرصتی دیگر ایجاد شود و رئیس جمهور به سوالات پاسخ می‌دهد و مجلس هم سوال می‌کند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: من متوجه شدم می‌خواهند استیضاح یک وزیر را در دستور کار قرار دهند که با سوال از رئیس جمهور همزمان شود که این کار چه از طرف دولتی‌ها و چه از طرف مجلس باشد کاری نادرست است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود:‌ ما در شرایط کنونی نیاز به وحدت ملی و انسجام و یکپارچگی داریم و هر تریبونی که به وحدت ملت لطمه بزند هر دولتمرد و هر مسئولی در هر جایگاه و لباسی که باشد با این کار حتما به دشمن کمک کرده است.

وی با بیان اینکه فساد مانع رضایتمندی است، گفت:‌ فساد سه سطح اجرایی، بازرسی و نظارت و حوزه قضائی دارد که فساد در سطح اجرایی در امورات اجرایی رخ می‌دهد و مقامات دولتی در ایجاد آن فساد مقصر هستند. در حیطه بازرسی و نظارت مسئولان باید نظارت کامل داشته باشند و حوزه قضائی هم باید بدون ملاحظه با هر فسادی برخورد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز