خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

پارلمان بانوان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۰۵۱

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: پارلمان بانوان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

فاطمه فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نخستین فعالیت این پارلمان ان‌شالله به‌زودی در زاهدان و  شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

وی هدف و مأموریت پارلمان زنان را تقویت مشارکت و نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها عنوان و افزود: تعداد اعضای پارلمان زنان در شهرستان‌ها به تناسب جمعیت هر منطقه تعیین و تعداد اعضای پارلمان زنان استان ۱۰۰ نفر  است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این پارلمان 25 قشر از بانوان فعال اجتماعی سیاسی  همچون معلمان، دانشگاهیان، مدیران دولتی و غیردولتی، نظام های حرفه ای، اصناف، شوراها، دهیاری‌ها، کشاورزان، بسیج، حوزه‌های علمیه و شوراهای محلات حضور دارند.

فاضلی عنوان کرد: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و سیاست کلان رهبر انقلاب و اولویت‌های دولت‌دوازدهم درحوزه خانواده ملاک عمل بوده و تلاش می‌شود از این طریق تصمیم‌گیری‌ها در حوزه زنان و کارگروه بانوان و خانواده پخته‌تر، بدیع‌تر و با آثار گسترده تری انجام شود.

وی یادآور شد: زنان شایسته و توانمند فراوانی در سطح جامعه داریم اما بعضا نتوانسته‌اند شایستگی‌های خود را نشان دهند. با این وجود در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد شد تا حداکثر استفاده برای نهادسازی در حوزه زنان محقق شود و این مطالبه گری در نهایت شکل رسمی به خود خواهد گرفت.

فاضلی عنوان کرد: پارلمان بانوان سیستان وبلوچستان منطبق با شرایط بومی و فرهنگی سیستان وبلوچستان راه اندازی خواهد شد و سعی داریم فراجناحی و در جهت تحقق مطالبات زنان و استفاده بهینه از ظرفیت زنان گام مهمی برداریم‌.

این مقام مسئول در ادامه افزود:‌ بی‌شک همواره نسخه کلان ملی نمی تواند رافع تمام مشکلات اقشار مختلف زنان بنابر ویژگی‌های قومیتی، مذهبی و سنتی و اقلیمی باشد و لذا پارلمان مشورتی زنان فرصتی است برای آن که مطالبات جامعه زنان بومی‌سازی شده و متناسب با ویژگی های منطقه ای راهکارهای مناسب برای آنها تدوین شود

فاضلی در پایان اذعان داشت: پارلمان‌ مشورتی زنان می‌تواند نقش موثری در شناسایی و حمایت از حضور زنان توانمند در عرصه انتخابات‌ داشته باشد که اقدام موثری برای تقویت رویکرد عدالت جنسیتی در عرصه قانون‌گذاری ملی و محلی کشور با ظهور در عرصه انتخابات مجلس و شوراها است. لذا در آستانه انتخابات مجلس آینده زنان شایسته‌ای برای حضور در عرصه شناسایی شده و بستر مناسب برای رقابت در فرصتی عادلانه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز