خبرگزاری کار ایران

کشف و انهدام بزرگترین شبکه‌ قاچاق هوبره

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۷۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از کشف تعداد ۲۹ قطعه پرنده هوبره از متخلفان و یکی از اعضا باند قاچاق پرندگان که به صورت غیر قانونی در یک مکان سربسته و غیر بهداشتی و غیر اصولی نگهداری می شدند خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید محمودی، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار داشت: این پرندگان با توجه به تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی  نیروهای یگان مستقر در پارک ملی قطرویه و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شد در این عملیات یکی از باندهای  شبکه‌های قاچاق پرندگان هوبره  و مهره‌های  فعال در این زمینه شناسایی، دستیگر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی افزود: این پرنده از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض بوده و براساس قوانین بین‌المللی و کشور هرگونه صید، زنده گیری، خرید و فروش و شکار آن جرم محسوب شده و متخلفان باید ضرر و زیان ناشی از تخلف هر قطعه پرنده را که براساس قانون مبلغ بیست میلیون ریال است را به خزانه دولت واریز کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه این پرندگان درشرایط بسیار نامناسب و در یک آغل نگهداری دام کوچک وفاقد هرگونه سیستم تهویه تنفسی و عدم رعایت جیره غذایی نگهداری می‌شدند که با توجه به بررسی‌های اولیه از وضعیت جسمانی پرندگان علایم بیماری و ضعف غذایی در آن ها مشاهده شده است.

محمودی ادامه داد: به دلیل اینکه احتمال داده می‌شد این پرندگان دارای  تداخل ژنتیکی یا دستکاریهای ژنتیکی و همچنین ناقل بیماری باشند امکان رهاسازی این گونه در زیستگاه‌های طبیعی استان میسر نبود و با رایزنی صورت پذیرفته با سازمان مرکزی  و موافقت مدیرکل امور شکارو صید سازمان این پرنده ها  به مرکز قرنطینه و باز پروری حیات وحش پردیسان سازمان به منظور انجام آزمایشات لازم و نگهداری در قرنطینه منتقل شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان  ضمن اخطار به افراد سود جو که با فرصت طلبی و  به صورت غیرقانونی به شکار جانوران مبادرت می ورزند  تاکید کرد: ارتکاب اینگونه اعمال غیر قانونی و ظالمانه در حق طبیعت و نسل های آینده این مواهب الهی را که متعلق به آحاد مردم و نسل‌های آینده است را تهدید کرده ودر صورت از بین رفتن این گونه‌ها علاوه بر بهم خوردن زنجیره حیات امکان تجدید  گونه‌های ارزشمند در طبیعت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز