خبرگزاری کار ایران

ادامه انتقادها از ترامپ در پی لغو مجوز دسترسی اطلاعاتی جان برنان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۴۲

چندین مقام رسمی پیشین در ایالات متحده، اقدام اخیر رئیس‌جمهوری این کشور در راستای لغو دسترسی رئیس پیشین سازمان سیا به اطلاعات محرمانه را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در پی لغو مجوز دسترسی اطلاعاتی «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، با اعتراض‌های گسترده و بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. با این وجود، رئیس‌جمهوری آمریکا از اقدام خود دفاع کرده و اعلام کرده که بنا دارد در آینده نزدیک اقدام مشابهی را صورت دهد.

«رابرت گیتس» وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، «دیوید پترائوس» و «لئون پانه‌تا» از رؤسای پیشین سازمان سیا و «جیمز کلاپر» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، در نامه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد اقدام اخیر ترامپ را به باد انتقاد گرفتند. روز گذشته –جمعه- نیز ۶۰ مامور پیشین سیا در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا به وی به‌ دلیل لغو مجوز دسترسی جان برنان اعتراض کردند. 

برنان که در یک سال و نیم گذشته همواره منتقد دونالد ترامپ بوده و اخیرا پس از دیدار جنجالی رهبران روسیه و آمریکا، عملکرد ترامپ در این دیدار را «خائنانه» توصیف کرده بود.

جان برنان پس از لغو دسترسی‌اش به گزارش‌ها و اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده در حساب خود در شبکه توئیتر نوشت: «حیرت‌آور است که تا کجا می‌توانید هنجارهای شایستگی، مدنیت و درستکاری را تنزل دهید. به نظر می‌رسد معنای جایگاه ریاست‌جمهوری را هرگز درنخواهید یافت و حتی نخواهید فهمید که چگونه می‌توان آدمی خوب، صادق و نجیب بود. این برای ملت ما بسیار خطرناک است.» 

برنان با وجود اقدام اخیر ترامپ همچنان بر مواضع خود پای می‌فشارد و در مصاحبه‌ای که روز گذشته با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی انجام داد گفت: «من منظورم این نبود که او خائن به کشور است، اما همچنان بر لفظی که به کار بردم، تاکید می‌کنم.»

ترامپ با دفاع از این اقدام خود گفت که منظورش این بوده که جاه و مقام برنان را بالاتر ببرد، نه آن‌که آزادی بیانش را محدود کند. 

ترامپ همچنین به خبرنگاران گفت که ممکن است مجوز دسترسی «بروس اوهر» یک مقام رسمی وزارت دادگستری، را نیز محدود کند. اوهر یکی از افرادی است که در پرونده دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مظان اتهام قرار دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز