خبرگزاری کار ایران

سرای تاریخی«وکیل التجار» افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۳۵

سرای تاریخی "وکیل التجار" با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران شهری و میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، سرای تاریخی «وکیل التجار» با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران شهری و میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه سرای وکیل التجار، با اجرای برنامه توسط اردشیر رستمی آغاز شد و در ادامه مهندس معمار زاده توضیحاتی در‌خصوص تاریخچه این بناو چگونگی مرمت آن داد.

همچنین در ادامه گروه موسیقی به نوازندگی کیوان ساکت و خوانش وحید تاج، قطعاتی را برای حاضرین در مراسم اجرا کردند که تشویق و استقبال پرشور حاضرین در سرای وکیل التجار را به دنبال داشت.

در ادامه برادران رمضان که این سرا نسل‌به‌نسل به آنها منتقل شده اظهار امیدواری کردند که این مجموعه بتواند میزبان خوبی برای شهروندان و گردشگران باشد.

همچنین در پایان نیز از رضا کیانیان(بازیگر)، دلاور بزرگ نیا (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) و پیمان حسین محسنی(شهردار منطقه ١٢ تهران) دعوت شد تا با حضور روی صحنه و بریدن کیک افتتاحیه این سرای تاریخی، از مدیران و بانیان مرمت و احیای مجموعه وکیل التجار تقدیر کنند.

سرای وکیل التجار توسط نوادگان مرحوم «محمد‌باقر میزانی» مرمت و احیا شده و به سرای میزانی نیز معروف است. این بنا که در شمال غرب میدان محمدیه تهران (میدان اعدام سابق) واقع شده در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره۳۹۷۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مرمت این بنای تاریخی از سال ٩٠ شروع شده و تا سال ٩٦ ادامه پیدا کرده و پس از آن به عنوان یک مجموعه فرهنگی گردشگری با کاربری پذیرایی تغییر کاربری داده است.

سرای وکیل التجار که در سال‌های دور با عنوان سرایی برای تجارت خشکبارتاسیس شد و در دوره‌ای بدون استفاده باقی مانده بود؛ زین پس قرار است به عنوان یک مقصد گردشگری و تهرانگردی که شامل رستوران، شربتخانه و کتابخانه است، میزبان رویدادهای فرهنگی-هنری شهر تهران باشد.

همچنین این مجموعه در نظر دارد تا برای کودکان برنامه های خاصی را با هدف آشنایی با میراث فرهنگی و ترویج خوراک‌ها و نوشیدنی‌های ایرانی برگزار کند.

لازم به ذکر است که مهندس مهدی معمارزاده، مسئولیت نظارت فنی مرمت پروژه وکیل التجار را از طرف سازمان میراث فرهنگی به عهده داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز