خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی مطرح کرد:

حوزه کسب و کار استان نیازمند مراقبت‌های مستمر است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۲۶

استاندار مرکزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: حوزه کسب و کار در این استان نیازمند مراقبت‌های مستمر و پژوهش‌های کاربردی است‌.

به گزارش ایلنا، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: اقدام شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای تمرکز بر روی یک درصد بودجه پژوهش مطلوب است و باید از مشارکت مدیران استان در این راستا تقدیر کرد.

وی اظهارداشت: اعتبارات طرح های تحقیقاتی جوابگو نیست و بیشتر طرح ها باید از منابع اعتباری سال آینده تامین شود.

آقازاده افزود: چگونگی حفظ منابع آب و خاک، مهار آلودگی هوا و چالش های محیط زیست، آسیب های حوزه کارگری و بررسی مشکلات اشتغال از موضوعاتی است که در استان مرکزی جنبه کار پژوهشی دارد.

استاندار مرکزی گفت: برخی بیماری های سخت درمان در این استان از متوسط کشوری بیشتر است و به منظور راهبردهای عملی اثربخش باید تحقیقات دستمایه کار باشد.

نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اختصاص درصدی از اعتبارات به موضوع تحقیقات علمی نشان دهنده تاکید بر توسعه محور بودن این مهم است. 

«علی اکبر کریمی » افزود: وظایف حاکمیتی دولت را باید در حوزه پژوهش مورد توجه قرار داد تا رویکرد ها برای برنامه ریزی تخصصی اثرگذار باشد.

وی اظهار داشت: هرقدر انجام پژوهش های علمی کاربردی‌تر باشد نتایج آن موثرتر خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: تحقیقاتی که در کتابخانه ها خاک می خورد و بدون استفاده رها شده اثری ندارد و باید به سمت پژوهش هایی رفت که حلال دردهای جامعه باشد.

عملکرد اوراق اسناد خزانه و عناوین پیشنهادی طرح های پژوهشی از موضوعاتی بود که در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز