خبرگزاری کار ایران

پیشنهادات چهارگانه سازمان ملل برای حمایت از فلسطینیان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۶۸۶

دبیرکل سازمان ملل چهار پیشنهاد را با هدف حمایت از فلسطینیان در اراضی اشغالی ارائه کرد که شامل استقرار هیات نظارت مدنی، نظامی و امنیتی، افزایش کمک‌های انسان دوستانه، کمک به توسعه و تقویت حضور سازمان ملل در منطقه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته در گزارشی ۱۴ صفحه‌ای که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل پس از موج خشونت‌های اخیر علیه فلسطینیان از ماه مارس تهیه کرده، چهار پیشنهاد در راستای حمایت از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ارائه داد.

گوترش در این گزارش تاکید کرده که اجرای هر یک از این پیشنهادات نیازمند همکاری اسرائیل و فلسطین است ولی بسیار بعید است که اسرائیل از این پیشنهادات استقبال کند.

پیشنهادات چهارگانه دبیرکل سازمان ملل به شرح ذیل است:

- تقویت حضور میدانی سازمان ملل از جمله هیاتی از ناظران حقوق بشر و دیگر ناظران در امور سیاسی برای بررسی و ارزیابی اوضاع در اراضی اشغالی.

- افزایش کمک‌های انسانی و توسعه «به منظور تامین رفاه ساکنان».

- تشکیل هیاتی از ناظران مدنی برای استقرار در مناطق حساس مانند مراکز ایست و بازرسی و گذرگاه‌ها و نزدیکی شهرک‌های یهودی‌نشین به منظور تهیه گزارش از مسائل حمایتی و رویدادها.

- استقرار نیروی پلیس یا نیروی نظامی وابسته به سازمان ملل، که ماموریتشان حمایت از غیر نظامیان فلسطینی است.

البته تشکیل نیروهای حامی وابسته به سازمان ملل نیازمند صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل است و این امر در سایه اعلام آمادگی آمریکا برای استفاده از حق وتو در هر پیش‌نویسی ضد اسرائیلی بعید به‌نظر می‌رسد.

در سال ۱۹۹۴ هیاتی کوچک شامل ناظران اروپایی، در شهر «الخلیل » در کرانه باختری مستقر شد ولی اسرائیل از آن زمان تمامی درخواست‌ها برای حضور بین‌المللی در مناطق حساس را رد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز