خبرگزاری کار ایران

جانی مارش؛ وقتی از رستوران به عشق فوتبال دل کند

داستان جالب آشپز خصوصی بازیکنان لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۹۷

گفت و گوی سرآشپز سرشناس این روزهای فوتبال جزیره نکات جالب فراوانی را در دل خود دارد.

به گزارش ایلنا، سرآشپز شدن در یکی از رستوران‌های بزرگ دانمارک، یا پذیرفتن ریسک و سرآشپز ستاره منچسترسیتی شدن. این معمایی بود که بر سر راه جانی مارش، آشپز توانا قرار داشت.

رستوران نوما در دانمارک بهترین آشپزهای دنیا را دارد. مارش می‌گوید: «آنجا یکی از پنج رستوران برتر دنیا است.»

اما در کریسمس گذشته بود که کوین د‌بروین، ستاره منچسترسیتی به دنبال یک آشپز خصوصی می‌گشت و به سراغ این آشپز اهل منچستر رفت. او هم ترجیح داد که برای دبروین آشپزی کند.

مارش حالا غذای ده، دوازده ستاره لیگ برتری را درست می‌کند و تبدیل به آشپزی مشهور شده است. او در ابتدا با د‌بروین آغاز کرد اما سپس آشپزی هم‌تیمی‌های او مانند ایلکای گوندوغان، الکساندر زینچنکو و کایل واکر را هم به عهده گرفت. او همچنین برای جوردن پیکفورد، جان تری، تروی دینی (مهاجم واتفورد) و اسکات دان و کانر ویکام، دو بازیکن کریستال پالاس هم غذا درست می‌کند. بازیکنان جدید هم مرتبا به سراغ او می‌آیند.

اما او چطور آشپز ستاره‌های لیگ برتر شد؟ مارش می‌گوید: «رابط این بازیکن به من زنگ زد و گفت: ببین، کوین در کریسمس یک آشپز می‌خواهد، هستی؟

من این حس را داشتم که اتفاق خاصی قرار است بیفتد. در آن هنگام، قرار بود چند جا آشپزی کنم اما همه آنها را لغو کردم. مشخص است که آن کار به سود من شد. لغو کردن مراسم‌ در کریسمس کار بسیار خطرناکی است، چون پیش از آنکه کوین تماس بگیرد، برنامه من کاملا پر بود.

این ریسک بسیار بزرگی بود. من دو فرصت فوق‌العاده داشتم؛ اینکه رستورانی مانند نوما حتی به شما جواب بدهد هم در مخیله آدم نمی‌گنجد، چه برسد به اینکه انتخاب شوید و به شما بگویند که از فلان تاریخ بیایید و کار کنید. فرصت دیگر هم تماس از طرف منچسترسیتی بود که یک بازیکنش به کمک من نیاز داشت. اتفاقاتی که افتاده دیوانه‌وار بوده است.»

مارش در آینده‌ای نزدیک با ستارگان بیشتری در لیگ برتر کار خواهد کرد: «همین حالا هم چندین درخواست جدید دارم. برخی بازیکنان جدید پیش از آغاز فصل از من درخواست همکاری داشته‌اند. چند نفر آنها از باشگاه‌های تازه‌صعودکرده هستند. بازیکنان از من می‌پرسند که اوضاع چطور است و چگونه غذا به در منزلشان ارسال می‌شود و از این چیزها.

آنها می‌دانند که اگر می‌خواهند در یک لیگ مهم بازی کنند، باید مراقب خودشان باشند تا بتوانند نسبت به دیگران برتری داشته باشند، حتی نسبت به هم‌تیمی‌ها. اگر فرد دیگری این کارها را انجام بدهد دیگران را از تیم کنار خواهد زد و خودش بازی خواهد کرد.»

داستان جالب آشپز خصوصی بازیکنان لیگ برتر

صفحه اینستاگرام این آشپز باعث علاقه کاربران و به‌ویژه بازیکنان به او شده است. همین که یک ستاره لیگ برتر او را تگ کند باعث می‌شود نوتیفیکیشن‌های او ناگهان منفجر شود.

مارش می‌گوید: «سال گذشته اوضاع کمی دیوانه‌وار پیش رفت و بازیکنان علاقه بسیاری به کار من نشان دادند. منظورم بازیکنان بزرگ لیگ برتر است. زمانی که کار را برای یکی، دو نفر انجام دادم آوازه من پیچید.

آنها در صفحات اینستاگرام خود عکس غذاها را می‌گذاشتند و می‌نوشتند که این غذاها را در خانه فلان بازیکن دیده‌اند. بعد از همانجا شهرت من بیشتر شد.»

از او سوال شد که از چه زمانی شهرتش آغاز شده و او گفت که یک مدافع میانی تیم ملی انگلیس باعث شد که مشهور شود: «شاید بتوانم بگویم نقطه عطف اصلی برای من جان تری بود. او من را در یک استوری اینستاگرام تگ کرد و درباره غذاهای من نظر داد. او بسیار شفاف اعلام کرد که من غذاهایش را درست می‌کنم. او فالوئرهای بسیار زیادی دارد. همه انگلیسی‌ها او را فالو می‌کنند. بازیکنان خارجی هم هستند که او را فالو می‌کنند.»

اما بازیکنانی مانند تری، دینی و پیکفورد چه خدماتی از او دریافت می‌کنند؟ بسته به بسته و سرویس انتخابی، مارش برایشان صبحانه، میان‌وعده، غذاهای پس از بازی (اگر روز مسابقه باشد) و شام می‌فرستد. بازیکنان معمولا ناهار را در زمین تمرینی صرف می‌کنند.

منو قهرمانان به این ترتیب است:

صبحانه: نان، موز، بیکن بوقلمون، لوبیای خانگی، تخم‌مرغ آب‌پز، سالاد میوه، سیب‌زمینی سرخ‌شده، گوجه سرخ‌شده و قارچ.

میان‌وعده: مافین پروتئینی، شکلات با پرتقال، فیله مرغ آب‌پز با گشنیز و هویج و کلم قرمز و سیر.

ناهار: باشگاه آن را فراهم می‌کند.

شام: گزینه‌ها شامل استیک فیله با سس مخصوص و سبزی سرخ‌شده می‌شود.

برای برخی مشتریان خاص، مانند د‌بروین و گوندوغان، غذاها هر شب درست می‌شود و آنها و خانواده‌هایشان غذا را صرف می‌کنند.

بازیکنان از ایده‌های جدید استقبال می‌کنند. مارش می‌گوید: «البته گوندوغان تنها یک بار گفت که از یک غذای من خوشش نیامده است. او البته همیشه دارد غذاهای جدید را آزمایش می‌کند. دوستانم می‌گویند این موضوع روانی است! من عاشق فوتبال و تماشای آن هستم اما حالا درگیر کار با فوتبالیست‌ها شده‌ام و دوستانم کمی حسادت می‌کنند. آنها همیشه می‌گویند که دوست داشتند خودشان این کار را انجام می‌دادند اما به نظرم نقطه قوت من همین است که تحت تاثیر اسامی قرار نمی‌گیرم و تنها بهترین غذایی که می‌توانم را برایشان درست می‌کنم.»

از او سوال شد که با بازیکنان چه حرف‌هایی می‌زند و او گفت: «این سوال را زیاد از من می‌پرسند اما راستش ما زیاد درباره فوتبال حرف نمی‌زنیم. فقط حرف‌های کلی می‌زنیم، مانند آدم‌های معمولی. من نمی‌گویم فلان کارت را دیدم و فلان شد، چون این کارها را حتما رسانه‌ها انجام داده‌اند، در ریکاوری بازیکنان با آنها صحبت شده و در هنگام تحلیل بازی‌ها هم این چیزها را دیده‌اند. آنها زمانی که در خانه به سر می‌برند دوست دارند هر کاری انجام دهند به جز اینکه درباره بازی‌ها حرف بزنند.»

د‌بروین عاشق یک غذای سنتی بلژیکی است که در آن، گوشت با سیب‌زمینی سرخ شده  سرو می‌شود اما آیا این غذا برای یک بازیکن در لیگ برتر مناسب است؟ مارش می‌گوید: «بارها این غذا را پخته‌ام. او عاشقش است! ما آن را با سیب‌زمینی به سبک بلژیکی برایش فراهم می‌کنیم که در آن سیب‌زمینی دو بار سرخ می‌شود اما من گوشت را آنطور سرخ نمی‌کنم ولی  وقتی گوشت را تا آن حد می‌پزید، مواد مغذی‌اش از بین می‌رود. این غذا بیشتر برای او تفریح است تا اینکه از نظر تغذیه برایش مفید باشد.»

او درباره خودش می‌گوید: «من هرگز از جایگاهی که در آن هستم راضی نمی‌شوم. می‌خواهم به کار ادامه دهم. چرا غذای بازیکنان پی‌اس‌جی را فراهم نکنم؟ یا بارسلونا و رئال مادرید؟»

اگر مشتریان او به درخشش ادامه دهند، این آشپز خصوصی ممکن است به‌زودی برای بزرگترین ستارگان دنیا کار کند.

منبع: دیلی‌میل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز