خبرگزاری کار ایران

پایان نبرد در «غزنی» با کشته‌شدن ۴۴ نظامی افغان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۸۸۴

حمله شبه‌نظامیان طالبان به پایگاهی نظامی در شمال افغانستان به کشته‌شدن ۴۴ نیروی امنیتی منجر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  در حالی که اخبار حاکی از آرامشی نسبی در شهر غزنی پس از نبردی چند روزه است، گروه طالبان، امروز- چهارشنبه- به یک قرارگاه ارتش در شمال افغانستان حمله‌ای مرگبار کرد.

طبق گزارش‌ها از غزنی، طالبان دستور خروج نیروهایش از این شهر را صادر کرده است.

در همین فرمانده طالبان، که نخواسته است نامش فاش شود، دلیل این تصمیم طالبان را «جلوگیری از بروز تخریب بیشتر در شهر» عنوان کرد.

«غفور احمد جاوید» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که شهر «پاکسازی» شده و در حال حاضر نیروهای ویژه ارتش در بیرون شهر با طالبان در حال مبارزه هستند.

طبق اعلام مقام‌های محلی در استان «بغلان» در شمال افغانستان، «۴۴ پلیس و سرباز» در این حمله مرگبار کشته شدند.

این تازه‌ترین حمله از طرف این گروه به نیروهای دولتی افغانستان است.

روز دوشنبه هفته جاری هم پیکارجویان طالبان یک پایگاه عملیاتی ارتش ملی افغانستان در شمال این کشور را تصرف کردند.

به گفته «غفور احمد جواد» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، تصرف این پایگاه در ناحیه «غورماچ» در ولایت «فاریاب» ۱۷ کشته از میان سربازان افغان و ۱۹ مجروح بر جای گذاشت.

پیشتر در روز جمعه هفته گذشته نیز طالبان به شهر غزنی حمله‌ای سنگین کردند؛ حمله‌ای که نزدیک به یک هفته به طور مداوم ادامه داشت و تازه امروز اخباری از فروکش ناآرامی در این شهر منتشر شد.

در همان ساعات اولیه، این حمله ده‌ها کشته بر جای گذاشت و نیروهای دولتی افغانستان مناطقی از شهر را به نیروهای طالبان واگذار کردند.

این حملات اخیر در حالی رخ می‌دهد که کمتر از سه ماه به برگزاری انتخابات مجلس در افغانستان وقت باقی است و از همین رو به گمانه‌زنی‌هایی در مورد ناتوانی دولت در برقراری امنیت کشور دامن زده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز