خبرگزاری کار ایران

سید‌موسی خادمی :

۲۵۰۰ پروژه در لرستان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۸۰۶

استاندار لرستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه در استان لرستان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید‌موسی خادمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت:جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در راستای مسائل مربوط به توسعه استان است که یکی از این مسائل تأمین زمین برای تعدادی از سرمایه‌گذارانی است که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند.

وی افزود: اگر کسی در استان بخواهد سرمایه‌گذاری کند ما حمایت می‌کنیم و از زمین‌های منابع طبیعی و شهرک صنعتی استفاده خواهیم کرد و اگر خود سرمایه‌گذار زمین کشاورزی داشته باشد تغییر کاربری داده تا در راستای اشتغال حرکت کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: زمین‌هایی که در اختیار داریم به‌شدت محدود است و جز منابع نسل‌های آینده است و ما حق نداریم این زمین‌ها را بدون محاسبات و دقت لازم واگذار کنیم و باید برای هر طرح در حدی که نیاز دارد زمین در اختیارش قرار دهیم که به پدیده زمین‌خواری منجر نشود.

وی به پروژه‌های نیمه‌تمام استان لرستان اشاره و بیان کرد: بیش از دو هزار و 500 پروژه در استان در دست اجرا است و با توجه به سیاست دولت در واگذاری، پروژه‌هایی ازجمله ایستگاه‌های پمپاژ، زیرساخت‌های مربوط به شیلات و مجتمع‌های پرورش ماهی، اماکن ورزشی واگذارشده است.

خادمی تصریح کرد: امسال با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی کشور که با دستور مقام معظم رهبری از سران سه قوه تشکیل‌شده است تسهیلات بیشتری برای افرادی که بخواهند پروژه‌های عمرانی را بگیرند در نظر گرفته‌شده است ازجمله تغییر کاربری پروژه‌ها با توجه به‌ضرورت اجرای پروژه‌های جدید است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اراضی منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و همچنین اراضی تغییر کاربری داده‌شده کشاورزی که طی 20سال اخیر واگذارشده‌اند ولی اقداماتی که باید صورت می‌گرفت ولی انجام‌نشده کمیسیونی تشکیل و اقدامات قانونی درزمینهٔ لغو یا جابه‌جایی این پروژه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز