خبرگزاری کار ایران

نمایندگان کارگران شرکت معادن ذغال سنگ کرمان:

تخصیصِ ضریب سختی کار مهمترین دغدغه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۱۵

روز گذشته (سه‌شنبه) جلسه‌ای به منظور بررسی مطالبات غیرمزدی کارگران سه معدن همکار، هشونی و پابدانا با حضور نماینده شهرستانهای زرند و کوهبنان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی مطالبات غیرمزدی کارگران سه معدن همکار، حشونی و پابدانا با حضور «حسین امیری خامکانی» نماینده شهرستانهای زرند و کوهبنان، «مرتاض» مدیرعامل شرکت زغالسنگ، «جعفری» معاون این شرکت، «سالاری» فرماندار کوهبنان، «فتاحی» بخشدار  کوهبنان، طغرالجرد، رییس حراست شرکت و قمشه‌ای با حضور شوراهای کارگری معادن هشونی، همکار و کارخانه زغال‌شویی و نمایندگان کارگران معدن اصلی و چشمه پودنه برگزار شد.

نمایندگان کارگران حاضر در جلسه به خبرنگار ایلنا، گفتند: تخصیصِ ضریب سختی کار، مهمترین دغدغه کارگران است. ما در این جلسه به نامه‌نگاری‌‌های صورت گرفته و پیگیرهای انجام شده خود اشاره و تاکید کردیم که این موضوع باید به سرانجام برسد. نماینده زرند و کوهبنان جهت معرفی نماینده صندوق بازنشستگان برای حضور در کمیسیون صنعت و معدن مجلس و رای زنی با عسکری، قول مساعد دادند تا قبل از آنکه بودجه سال آینده به مجلس  آورده شود در رابطه با بار مالی آن تمهیدات لازم صورت پذیرد.

آنها افزودند: اجرای مفاد قانونی ماده‌های هفت ، سیزده ، پنجاه و دو ، شصت و پنج و نود دو قانون کار نیز جهت اجرای صحیح مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که امید است به اجرا درآید. تخصیص بودجه جهت تجهیزات نوین و جایگزینی وسایل فرسوده نیز از دیگر خواسته‌های منتخبین کارگری بود که مورد توجه  نماینده زرند و کوهبنان قرار گرفت. در این جلسه تعلیل پاسخ گویی وزارت کار به بازرسی کل کار استان در رابطه با کار سخت و زیان آور نیز بازگو شد تا پیگیری‌های لازم از طریق  نماینده کوهبنان صورت پذیرد و جواب آن به کارگران اعلام شود.

نمایندگان کارگران تاکید کردند: امیدواریم تا با تدابیر صورت گرفته رییس مجمع نمایندگان استان کرمان، آقای امیری مشکلات این قشر به واقع مظلوم برطرف گردند تا شاهد امیدواری این فراموش شدگان، به زندگی شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز