خبرگزاری کار ایران

به بهانه رویارویی ژنرال با ذوب‌آهن؛

نگاهی همه تقابل‌های قلعه‌نویی با تیم سابق

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۹۶

قلعه‌نویی در طول 18 دوره لیگ برتر تیم‌های زیادی عوض کرده است و همیشه رویارویی با تیم فصل گذشته جذاب است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان که در فصل هجدهم بار دیگر به این تیم پیوسته است، باید در هفته چهارم لیگ برتر تیمش را به مصاف ذوب‌آهنی بفرستد که فصل گذشته هدایت آن را بر عهده داشته و این موضوع علاوه بر جذابیت‌های ذاتی دربی اصفهان از نکات جالب توجه این دیدار خواهد بود.

قلعه‌نویی در طول 18 دوره لیگ برتر بارها تیم عوض کرده است و هربار نخستین تقابل او با تیم فصل گذشته‌اش حساسیت خاصی برای او و هواداران آن تیم دارد و بارها این موضوع به یک چالش میان وی و هواداران تیم سابقش ایجاد شده است. سرمربی سپاهان البته در طول این سال‌ها پخته‌تر شده و با مدیریت بهتری نسبت به رفتار خود این چالش بالقوه را به سلامت از سر می‌گذارند ولی به هر حال نمی‌تواند با حساسیت موجود کاری بکند.

به بهانه تقابل قلعه‌نویی با ذوب‌ آهن به مرور تقابل‌های اول او در هر تیم با تیم سابقش پرداخته‌ایم:

 

استقلال اهواز صفر - استقلال تهران صفر / لیگ دوم

قلعه‌نویی پیش از شروع کارش در استقلال اهواز به عنوان سرمربی که اولین تجربه لیگ برتری او محسوب می‌شد، مدتی در استقلال سرمربی موقت بوده و این تیم را قهرمان جام حذفی کرد و مدتی هم در لیگ دوم دستیار رولند کخ بود که در ادامه به دلیل اختلاف با ابراهیم طالبی (مترجم و دستیار اول کخ) از تیم رفت و جای چراغپور را در استقلال اهواز گرفت. نخستین تقابل او روی نیمکت استقلال اهواز با استقلال تهران به تساوی بدون گل منجر شد که مربوط به هفته‌های پایانی نیم فصل اول بود. دیدار برگشت دو تیم هم در شرایطی برگزار شد که استقلال اهواز در خطر سقوط بود و این تیم توانست به پیروزی برسد و در لیگ برتر بماند. دیداری که بعدها ادعاهای مختلفی در مورد تبانی در آن مطرح شد که البته تکذیب شد.

 

استقلال تهران 2 - استقلال اهواز یک / لیگ سوم

قلعه‌نویی در لیگ سوم به آرزوی دیرنه‌اش رسید و به عنوان نفر اول نیمکت استقلال مشغول به کار شد. ورود قلعه‌نویی به استقلال با انقلابی در ترکیب این تیم همراه بود و تعداد زیادی از بازیکنان نامی این تیم که نتیجه عملکردشان در لیگ دوم به رتبه نهم جدول منجر شده بود کنار گذاشته شدند و بازیکنان جوان و کمتر شناخته‌ شده‌ای جای آنها را گرفتند که در ترکیب تیم خوش درخشیدند. آخرین بازمانده آن تیم امیرحسین صادقی بود که تا فصل قبل در پیکان همچنان مشغول بازی بود. اولین تقابل قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال تهران با تیم سابقش که همنام اهوازی بود با پیروزی 2-1 همراه شد. استقلال در پایان فصل در رقابت شانه به شانه با پاس کم آورد و به رتبه دوم جدول بسنده کرد.

 

مس کرمان یک - استقلال تهران صفر/ لیگ هفتم

قلعه‌نویی 3 فصل در استقلال بود و این تیم را در نهایت به عنوان قهرمانی رساند. در فصل ششم تیمش را به مقصد تیم ملی ترک کرد و پس از کنار رفتن از آن در فصل هفتم تا نیم فصل بیرون نشست و پس از آن هدایت مس در حال سقوط را بر عهده گرفته و تیم را متحول کرد. پیروزی برابر استقلال روی نیمکت مس از نتایج خوب قلعه‌نویی در این تیم بود. دیداری که فیروز کریمی در آن هدایت استقلال را بر عهده داشت. واکنش قلعه‌نویی پس از پیروزی و گره کردن مشت‌هایش تا مدت‌ها سوژه هواداران این تیم بود.

 

استقلال تهران صفر - مس کرمان یک/ لیگ هشتم

ناکامی دوباره استقلال در لیگ برتر بار دیگر مسئولان باشگاه را به فکر جذب قلعه‌نویی انداخت و وی در دو دیدار پایانی جام حذفی هدایت استقلالی را بر عهده گرفت که در لیگ به رتبه سیزدهم جدول رسیده بود و قهرمانی در جام حذفی به نوعی غرور از دست رفته استقلالی‌ها را دوباره به این تیم برگرداند تا در لیگ هشتم ژنرال آبی‌ها دوباره در رأس کار قرار بگیرد. قلعه‌نویی شروع خوبی در لیگ هشتم با استقلال نداشت و شکست برابر مس کرمانی که مظلومی هدایتش را بر عهده داشت یکی از نتایج ضعیف او در ابتدایی کار بود. قلعه‌نویی البته تیم را سرو سامان داد و در پایان فصل قهرمانی تراژیکی به دست آورد. او بعدها به دلیل اختلاف با واعظ آشتیانی تیم را ترک کرد و به اصفهان رفت.

 

استقلال تهران یک - سپاهان اصفهان صفر/ لیگ نهم

قلعه‌نویی استقلال را به مقصد سپاهان ترک کرد و در هفته نخست لیگ نهم با مصاف تیم سابقش رفت که نتیجه کار شکست یک بر صفر او بود. تک گل استقلال را در آن بازی امیدرضا روانخواه به ثمر رساند. در پایان آن فصل و فصل بعد سپاهان قهرمان لیگ شد و قلعه‌نویی رکورد 3 قهرمانی پیاپی را از خودش به جا گذاشت.

 

سپاهان اصفهان 2 - تراکتورسازی تبریز یک / لیگ یازدهم

قلعه‌نویی سپاهان را هم مثل استقلال با قهرمانی ترک کرد. پس از 2 فصل با شکوه با طلایی پوشان، اصفهان را به مقصد تبریز ترک کرد تا اینبار رویای هواداران تراکتورسازی را برآورده کند. قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتورسازی هم نخستین دیدرا با تیم سابقش یعنی سپاهان را با شکست 2-1 به پایان رساند. هدایت سپاهان در آن فصل بر عهده کرانچار بود که در پایان بازهم به عنوان قهرمانی رسید و تراکتورسازی در کورس از رسیدن به جام باز ماند.

 

تراکتورسازی تبریز 2 - استقلال تهران صفر / لیگ دوازدهم

قلعه‌نویی در لیگ دوازدهم برای بار سوم روی نیمکت استقلال قرار گرفت. تقابل او با تراکتورسازی که تونی اولیویرا روی نیمکتش قرار گرفته بود با پیروزی 2 بر صفر سرخپوشان همراه بود. فلاویو لوپز و میلاد فخرالدینی دروازه استقلال را در این بازی باز کردند. در پایان فصل استقلال به قهرمانی رسید.

 

استقلال تهران 2 - ملوان انزلی صفر / لیگ پانزدهم

قلعه‌نویی پس از ناکامی با استقلال در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم از این تیم جدا شد و حضور کوتاه مدتی روی نیمکت ملوان داشت و فقط یک بازی هدایت این تیم را بر عهده داشت که آن هم مقابل استقلال بود که با دو گل امید ابراهیمی از این تیم شکست خورد. قلعه‌نویی بعد از کنار رفتن از هدایت ملوان تا نیم فصل دوم بیرون نشست و پس از آن به تراکتورسازی برگشت.

 

تراکتورسازی 4 - ملوان انزلی 2 / لیگ پانزدهم

شروع کار دوباره قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتورسازی تا حدودی اوضاع این تیم را بهتر کرد، هر چند که موفق به کسب سهمیه با این تیم نشد. قلعه‌نویی با تراکتورسازی برد پرگلی برابر ملوان در نیم فصل دوم داشت و با نتیجه چهار بر دو پیروز شد. فرزاد حاتمی 2 بار، سروش رفیعی و بختیار رحمانی گل‌های تراکتورسازی را به ثمر رساندند.

 

ذوب آهن صفر - تراکتورسازی صفر / لیگ هفدهم

قلعه‌نویی لیگ هفدهم را هم روی نیمکت تراکتورسازی ماند و بازهم در قهرمان کردن این تیم ناکام بود، هرچند که در لیگ تا هفته‌های پایانی رقیب اصلی پرسپولیس بود و در جام حذفی هم به فینال صعود کرد. در لیگ هفدهم وی سراغ یک تیم جدید رفت و ذوب آهن را انتخاب کرد. اولین تقابل او با تراکتورسازی روی نیمکت این تیم در نیم فصل نخست با تساوی بدون گل همراه بود. قلعه‌نویی در ذوب آهن هم حریف پرسپولیسِ برانکو نشد و بازهم در کورس قهرمانی پشت سر این تیم در رتبه دوم قرار گرفت.

 

سپاهان - ذوب آهن/ لیگ هجدهم

قلعه‌نویی بازهم به سپاهان برگشته و حاصل کارش در 3 بازی ابتدایی لیگ یک پیروزی و دو تساوی بوده است. ذوب آهن هم با هدایت نمازی 5 امتیازی است و دو تیم در شرایط تقریبا یکسانی به مصاف هم می‌روند. باید دید قلعه‌نویی این بار برابر تیم سابق خود چه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز