خبرگزاری کار ایران

در بحبوحه بحران اقتصادی در ترکیه؛

لاوروف به دیدار چاووش‌اوغلو می‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۸۵

وزیر خارجه روسیه، فردا در آنکارا با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و درباره روابط اقتصادی دوجانبه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- دوشنبه- عازم آنکارا می‌شود تا با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود این دو وزیر درباره همکاری‌های دوجانبه در سوریه و گسترش روابط اقتصادی رایزنی کنند؛ مساله‌ای که در سایه جنگ تجاری واشنگتن علیه آنکارا، پراهمیت جلوه می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که لاوروف و چاووش‌اوغلو در این دیدار «اهتمام ویژه‌ای به مسائل مهم بین‌المللی، حل و فصل بحران در سوریه و خاورمیانه، و نیز اوضاع قفقاز، آسیای مرکزی، اوکراین و منطقه دریای سیاه خواهند داشت».

این سخنگو افزود، طرفین همچنین درباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به‌ویژه مسائل مربوط به احداث خط لوله گاز «جریان تُرک» و دستور کار دیدارهای دوجانبه در سطوح مختلف، رایزنی خواهند کرد.

دیدار لاوروف و چاووش‌اوغلو در آستانه دور جدید نشست استانبول درباره سوریه، برگزار می‌شود. این نشست، روز جمعه با مشارکت روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز