خبرگزاری کار ایران

مطالبات مهمانداران «ماربین »کامل پرداخت شد/کارفرما: هیچ معوقه مزدی و بیمه‌ای نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۹۳

تعدادی از مهمانداران شاغل در شرکت پیمانکاری «ماربین» از پرداخت کامل مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از مهمانداران شرکت ماربین گفتند: صبح امروز (۲۱ مرداد ماه) کارفرما یک ماه از مطالبات باقیمانده ما که مربوط به تیرماه می‌شود را پرداخت کرد.

آنها با بیان اینکه روز گذشته نیزدستمزد خرداد ماه را دریافت کردیم، افزودند؛ مشکل نداشتن منابع مالی کافی باعث شده حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد.

به گفته مهمانداران شرکت «ماربین » هم‌اکنون رضایت کارگرانی که پیش از این به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی انتقاد داشتند نیز فراهم شده است.

در این زمینه سیدتقی ابراهیم نژاد (قائم مقام مدیرعامل شرکت ماربین ) به ایلنا گفت: ساعاتی قبل با پرداخت دستمزد تیر ماه مطالبات دود ۳۱۰ مهماندار به‌روز شد.

او با بیان اینکه پرداخت به‌موقع دستمزد حق قانونی هر کارگر است، افزود: با تامین منابع مالی از سوی شرکت راه‌آهن رجا، سعی کردیم مطالبات کارگران را طی دیروز و امروز به‌روز کنیم.

به گفته وی، شرکت ماربین با اولویت قرار دادن دستمزد مهمانداران خودپرداخت سایر هزینه‌های جاری شرکت را به روزها و هفته‌های بعد موکول‌ کرده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ماربین همچنین تصریح کرد: شرکت راه‌آهن رجا تابستان امسال به جای دو پرداختی، چهار پرداختی به حساب شرکت‌های پیمانکاری واریز کرده و بدین ترتیب منابع مالی شرکت‌ها برای پرداخت دستمزد مهمانداران تامین شده است.

وی همچنین ازپرداخت به موقع حق بیمه  مهماندران خبر داد و گفت، حق بیمه مهماندران ماربین به موقع به تامین اجتماعی پرداخت می شود واز امروز بدنبال پرداخت حق بیمه خرداد ماه انان هستیم.

آقای ابراهیم نژاد در ادامه سخنان خود درباره وضعیت قرار دادهای مهماندران شرکت ماربین گفت:قرار داد همه مهماندران ۴ ماهه تنظیم شده ودر این بین مهماندران محور «سبز مشهد » ۵ ماه قرار داد کاری دارند.

او با بیان اینکه امنیت شغلی مهمانداران شرکت ماربین فراهم است افزود:به هیج وجه مهماندرانی که تحت مسئولیت شرکت ماربین مشغول کارند نگران امنیت شغلی خود نباشند.

او در پاسخ به این سوال که مهماندران از ترس اخراج قدرت  بیان مشکلاتشان را ندارند در ادامه افزود:مهماندران ماربین به هیچ وجه از بیان مشکلات صنفی خود هراس نداشته باشند و ما از گفتگو واظهار نظر با همکاران خوداستقبال می‌کنیم.

به گفته وی ،شرکت ماربین در محور های ریلی شیراز ، بندر عباس ،مشهد ، اهواز ، گرگان ، زاهدان ، اصفهان و...فعالیت دارد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ماربین در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدر دانی از همکارای مدیران  شرکت راه آهن رجاتصریح کرد:بالطبع اگر حمایت مدیران شرکت راه آهن رجا نبود امکان به روز شدن مطالبات مهمانداران محقق نمی شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز