خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی کمیسیون سلامت شورای به انتقادات فعالان محیط‌زیستی

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۸۹

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: شفاف‌سازی مطالبات محیط زیستی و پیگیری مستمر آن توسط جامعه مدنی، فرصت مهمی برای مدیریت شهری است تا رویکردهای اصلاحی را طراحی و محقق کند و در این فرایند پرسشگری و پایش تشکل‌ها و خبرگان محیط زیستی راهگشا خواهد بود.

سیدآرش حسینی میلانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص نامه فعالان محیط زیستی به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با موضوع حفظ و احیای چشم‌اندازهای طبیعی و ترویج رویکرد زیست‌محوری در چیدمان مبلمان شهری گفت: از ابتدای آغاز به کار شورای شهر پنجم، یکی از موضوعاتی که در دستورکار بررسی‌ها بوده، حفظ و احیای میراث طبیعی و همچنین مبارزه با خودرومحوری و توسعه خطوط و ترویج دوچرخه‌سواری بوده است.

وی با قدردانی از نامه کنشگران دوستدار طبیعت اظهار داشت: شفاف‌سازی مطالبات محیط زیستی و پیگیری مستمر آن توسط جامعه مدنی، فرصت مهمی برای مدیریت شهری است تا رویکردهای اصلاحی را طراحی و محقق کند و در این فرایند پرسشگری و پایش تشکل‌ها و خبرگان محیط زیستی راهگشا خواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات تاکنون چندین نوبت دیدار و گفتگو با فعالان محیط زیست و همچنین شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان تهران داشته است، تصریح کرد: حوزه دوچرخه یکی از مسائل مورد پیگیری و توجه کمیته محیط زیست بوده است و در این رابطه با پیگیری‌های صورت گرفته، بودجه توسعه و ترویج استفاده از دوچرخه در بودجه ۹۷ شهرداری تهران به دو برابر افزایش یافت.

حسینی میلانی با بیان اینکه کمیته محیط زیست بر حفظ و احیای رود-دره‌های شهر تهران در برنامه سوم شهرداری تهران تاکید ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای حفاظت از منطقه توچال و دیگر چشم‌اندازهای طبیعی ازسوی فعالان محیط زیست داده شده که نیازمند بررسی‌ها و گفتگوهای بیشتر است.

حسینی میلانی افزود: پس از تعطیلات شورای شهر، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری میزبان فعالان محیط زیست در ارتباط با محورهای این نامه مهم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیته محیط زیست شورای تهران، چهار کارگروه با موضوع آلودگی هوا، آب،‌ پسماند و باغات و فضاهای سبز مشغول به فعالیت است، ابراز داشت: شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان تهران نیز به صورت رسمی نمایندگان خود را برای حضور در این چهار کارگروه معرفی کرده‌اند و امیدوارم با مشارکت فعال دوستان، شاهد تقویت برنامه‌های محیط زیستی شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز