خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد:

کودکان خود را نقاد و مطالبه‌گر تربیت کنیم/ نقش رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ تحزب

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۱۷

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بازدید از خانه مطبوعات استان شفافیت و پاسخگویی را دو شاخص مهم حکمرانی خوب دانست و تاکید کرد: ‌اگر رسانه‌های قوی داشته‌باشیم می‌توان به حاکمیت اصول شفافیت و پاسخگویی امیدوار بود.

به گزارش ایلنا،‌محمدعلی طالبی ‌خانه مطبوعات را خانه خود دانست و گفت: کشور ما در شرایط حساسی است که رسانه‌ها می‌توانند به خروج از این شرایط کمک قابل توجهی کنند.

وی افزود:‌شفافیت و پاسخگویی‌ دو ‌شاخص مهم حکمرانی خوب است و ما به لحاظ فرهنگی و سیاسی نتوانستیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

طالبی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌های قوی داشته باشیم این شفافیت خود به خود به وجود می‌آید و اگر مسئولان خود را در تیررس پرسش و انتقاد بدانند این شفافیت ‌حاصل خواهد شد و آثار آن می‌تواند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را نشان دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در جریانات اخیر و نوسانات ارز این شفافیت توانست مسیرها را اصلاح کند و وقتی ‌مدیران احساس کنند که در ذره بین خبرنگاران قرار دارند در رفتارهای خود دقت بیشتری می‌کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان ادامه داد: باید این جایگاه را برای ‌خبرنگاران قائل شویم که آنها را فراتر از یک فردی که در رسانه در حال قلم زدن است، بدانیم و بار مسئولیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بر دوش خبرنگاران بگذاریم تا با اصلاح فرایندها به توسعه کشور کمک کنیم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه‌ها را موثرترین و مهم‌ترین نهادهای مدنی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که فرهنگ تحزب شکل نگرفته و سازمان‌های مردم‌نهاد هنوز نمی‌توانند رسالت خود را به طور کامل انجام دهند، رسانه‌ها می‌توانند بسیار قوی و تاثیرگذار در جامعه باشند و این خلأها را جبران کنند.

وی با بیان اینکه خود را یک آدم رسانه‌ای می‌داند،‌ افزود: مسئولیتی که برای خود قائل بود‌م این بود که فضای نقد را باز کنم زیرا این فضا می‌تواند به توسعه استان و کشور کمک کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: لازم است فرزندان خود را از همان کودکی و نوجوانی نقاد و مطالبه‌گر تربیت کنیم و پرورش دهیم تا این روحیه در جامعه شکل گیرد و تمرین کنیم در عین حال که از یکدیگر انتقاد می‌کنیم رفتارهای خوبی با هم دیگر داشته باشیم و فضا را برای تعاملات نبندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز