خبرگزاری کار ایران

انتقاد اتحادیه اروپا از بازداشت مدافعان حقوق بشر در عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۲۴۸

اتحادیه اروپا از بازداشت فعالان حقوق زنان در عربستان انتقاد کرده و خواستار توضیح مقام‌های سعودی در مورد این ماجرا شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا از حکومت سعودی خواسته‌است تا در مورد بازداشت فعالان حقوق زنان در این کشور، اطلاعاتی ارائه کند.

سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه «با مقام‌های سعودی برای دریافت توضیحاتی در مورد رخدادهای مربوط به بازداشت زنان مدافع حقوق بشر در عربستان، به‌شکل سازنده‌ای وارد تعامل و گفت‌وگو شده‌است».

در این بیانیه آمده است: «ما بر اهمیت رابطه‌ای که بین مدافعان حقوق بشر و جامعه مدنی، در جریان اصلاحات فعلی در عربستان سعودی، وجود دارد و نیز لزوم احترام به قانون در مورد تمامی بازداشت‌های مشابه تاکید کرده‌ایم».

کمیسیون اروپا نیز گفته با مقام‌های سعودی در مورد این ماجرا تماس گرفته‌است.

مقام‌های سعودی هنوز واکنش به این بیانیه و اظهارات مطرح‌شده نشان نداده‌اند. اما چندی پیش ابراز نگرانی دولت کانادا از بازداشت‌ها سبب شد تا آن‌ها به‌شدت اوتاوا را هدف انتقاد قرار داده و سطح روابط خود را نیز کاهش دهند.

وزارت خارجه کانادا، خواستار آزادی کنشگران مدنی و فعالان حقوق زنان شده بود. در پی واکنش تند عربستان، وزیر خارجه کانادا دوباره تاکید کرد کشورش «همواره از حقوق بشر در کانادا و در سراسر جهان حمایت می‌کند، و حقوق زنان نیز حقوق بشر است».

ریاض گفته هیچ کشوری «نمی‌تواند ادعا کند بیشتر از دولت عربستان به فکر شهروندان خودش است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز