خبرگزاری کار ایران

منابع آکاه خبر دادند؛

نقش کویت در تنش میان اوتاوا و ریاض

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۹۶۸

منابع آگاه جزئیاتی درباره واقعیت نقش کویت در بحران به‌وجود آمده میان عربستان سعودی و کانادا اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، منابع مطلع در گفت‌وگو با روزنامه «القبس» کویت، گزارش‌ها درباره میانجیگری کویت برای فرونشاندن تنش در روابط ریاض و اوتاوا را رد و خاطرنشان کردند که کویت موضع ثابت خود را که حمایت از عربستان سعودی در این اختلافات است، اعلام و تأکید کرده است که در چنین موقعیت‌هایی ایفای نقش نمی‌کند.

پیشتر یک منبع در دولت کانادا اعلام کرده بود که کشورش تلاش می‌کند از برخی هم‌پیمانانش برای میانجیگری در این تنش و دستیابی به راه‌حلی برای این بحران درخواست کمک کند. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام بارز در دولت کانادا که نامش را ذکر نکرده است، گزارش داده که «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا با همتایان آلمانی و سوئدی خود برای میانجیگری در تنش میان اوتاوا و ریاض، گفت‌وگو کرده است. این در حالی‌ است که این دو کشور یعنی آلمان و سوئد پیشتر به دلیل انتقادهاشان از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، تیرگی در روابط با ریاض را تجربه کرده‌اند.

بحران در روابط ریاض و اوتاوا پس از آن شکل گرفت که وزیر خارجه کانادا چند روز پیش درباره بازداشت فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان در عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی این فعالان شده بود.

عربستان سعودی در واکنشی شدید و «غیردیپلماتیک» به این اظهارات وزیر خارجه کانادا، سفیر این کشور را از ریاض اخراج کرد و سفر سعودی در کانادا را فراخواند و از سوی دیگر تمامی مناسبات تجاری خود با این کشور را تعلیق کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز