خبرگزاری کار ایران

لیدا دانشی مطرح کرد:

اجازه بدهیم فرهنگ زیست طبیعی خودش را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۶۲۹

شب‌های فرهنگی استان‌ها در قالب جشنواره چارسوق به میزبانی برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا،لیدا دانشی مدیر ارتباطات و بین الملل برج میلاد درباره این جشنواره گفت : برج میلاد بانی جشنواره‌ی ملی چارسوق است. در این جشنواره استان‌های مختلف با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری به نمایش میراث و ارائه‌ی دارایی‌های فرهنگی خود می‌پردازند.

لیدا دانشی بیان کرد: یکی از پرطرفدارترین بخش برنامه‌ی شب‌های فرهنگی استان‌ها، بخش موسیقی‌ست که با حضور برترین و بهترین هنرمندان هر استانی برگزار می‌شود. استان‌هایی که خاستگاه اقوام اصیل هستند در لیست "شب‌های خاطره انگیز" جشنواره‌ی چارسوق قرار دارند. از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، فارس و سیستان و بلوچستان.

وی پیرامون حواشی عنوان شده در ارتباط با شب فرهنگی استان کرمانشاه ضمن انتقاد از نگاه‌های تنگ نظرانه به مقوله‌ی فرهنگ که در استان‌های غربی ساز و آواز و موسیقی بخش لاینفک آن و یادگار غم ایام قوم کرد است، باید عنوان کنم ما در جایگاه میزبان شاهد رفتار یا حاشیه‌ای که بر فرهنگ غنی و پرمحتوای مردم شریف، دلیر، هنرمند و هنرپرور کرمانشاه خدشه‌ای وارد کند، نبودیم.

دانشی افزود: اگر اجازه بدهیم فرهنگ زیست طبیعی خودش را داشته باشد و با حمایت از خرده فرهنگ‌ها زمینه‌ی تقویت و تعالی آداب و سنت‌های اصیل مردم را فراهم آوریم، حتماً شاهد رونق و ارتقا صنعت گردشگری مردم استانی خواهیم بود که قهر طبیعت هم خاطر شهروندانش را آزرده است و شادی و مهربانی برایشان کیمیاست.

 شب‌های فرهنگی استان‌ها در قالب جشنواره چارسوق به میزبانی برج میلاد و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در دهکده اقوام برج میلاد از ساعت 21 الی 2 بامداد برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز