خبرگزاری کار ایران

واعظی در دیدار با وزیر خارجه ترکیه:

روسای جمهور ایران و ترکیه نقشه راه خوبی برای رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ترسیم کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۴۹

فرستاده ویژه رئیس جمهور گفت: روسای دو کشور نقشه راه خوبی برای رسیدن به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ترسیم کرده اند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی، فرستاده ویژه رییس جمهور به ترکیه، امروز با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و مسائل مورد علاقه دو کشور در عرصه های مختلف دو جانبه به ویژه اقتصادی و منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

 در این دیدار چاووش اوغلو ضمن مثبت ارزیابی کردن فرصت انجام  این سفر برای گفت و گو پیرامون توسعه هر چه بیشترهمکاری ها تاکید کرد: تحریم ها و فشارهای متوجه ایران را درست و قابل قبول نمی دانیم  و آن را در هر فرصتی در ملاقات های دوجانبه و عمومی بیان می کنیم و توضیح می دهیم که این اقدامات چقدر صلح را در منطقه مورد تهدید قرار می دهد.

وی افزود: مواضع معتدل و مدبرانه ایران در مسایل مختلف از جمله مربوط به خروج امریکا از برجام را تقدیر می کنیمو معتقدیم همکاری این کشور با اتحادیه اروپا شایان تقدیر است.

چاووش اوغلو گفت:  ما صراحتا اعلام داشته ایم که تحریم های یکجانبه اخیر علیه ایران را اجرا نخواهیم کرد. تحریم های آمریکا علیه دو وزیر کشور ترکیه را نیز بی نتیجه می دانیم و بر این باوریم که مسائل از طریق دیپلماسی قابل حل است.

چاووش اوغلو ادامه داد: دولت ما جدیدا تشکیل شده است و به زودی وزیر کمیسیون مشترک، تعیین  و مذارکرات در چهارچوب کمیسیون های مشترک دو کشور آغاز می شود. تجار ترکیه علاقه مند به کار و سرمایه گذاری در ایران هستند، باید تشویقات اضافه ای برای جذب بیشتر آنها ارایه شود.

وی با اشاره به شرایط پیچیده منطقه ای برلزوم تقویت همکاری های دو کشور در این عرصه تاکید کرد و گفت: تقویت روابط ایران و ترکیه، تحکیم ثبات و امنیت منطقه است.  

 واعظی نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه روابط دو کشور از هر لحاظ در حال گسترش است، گفت: روسای دو کشور نقشه راه خوبی برای رسیدن به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ترسیم کرده اند.

وی همچنین با تقدیر از مواضع شجاعانه  اردوغان و چاووش اوغلو در مورد تحریم های یکجانبه آمریکا افزود: کشورهای اروپایی  و اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام هستند و پیشنهادهایی در مورد امور بانکی و نفت به ما ارائه داده اند. وضعیت منطقه ای مهم است و خوشحالیم که روند آستانه و سوچی گام به گام به پیش می رود و معتقدیم باید تلاش هایمان را برای حل و فصل مشکلات سوریه افزایش دهیم.

رئیس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های خیلی مهمی برای تامین و تحکیم صلح و ثبات منطقه برداریم.

وی افزود: از تمایل تجار ترکیه برای تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم در هر دو طرف موانع و مشکلات برطرف شود. روانسازی همکاری های بانکی کمک بزرگی به تقویت این همکاری ها تجاری و اقتصادی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز