خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز خبرنگار عنوان شد؛

استفاده از اهرم خبر برای فشار به مسوولان، زیبنده خبرنگار متعهد و انقلابی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۷۷

استاندار زنجان بزرگ‌نمایی مشکلات، برخورد باندی و جناجی با تحولات کشور را از آفت‌های خبرنگاران خواند و گفت: یک خبرنگار متعهد از اهرم خبر برای فشار به مسوولان استفاده نمی کند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا زنجان، اسدالله درویش‌امیری در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات استان زنجان با ابراز خرسندی از ساخت خانه مطبوعات در استان زنجان اظهار کرد: یارانه و بیمه خبرنگاران باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

مقام عالی استان زنجان تقویت رسانه را منجر به استقلال این قشر خواند و گفت: انتقادها و همراهی‌های خبرنگاران نوش جان مسوولان است.

درویش امیری افزود: کسی که آگاه‌تر است، مقابل ملت و نسل آینده مسوول‌تر است. خبرنگاران در قبال باورها و اعتقادات مردم مسوول هستند.

به گفته وی، خبرنگاران با انتقال اخبار و اطلاعات، اعتقادات مردم را شکل می‌دهند از این‌رو اگر صحیح و مستند نباشد، وای به حال باوری که ناصحیح ببیند که خبرنگاران شکل‌دهنده آن هستند.

استاندار زنجان به مسوولیت خبرنگاران در زمینه منافع ملی، تجاوز فکری و اندیشه‌های بیگانه به مرزهای فکری کشور اشاره کرد و گفت: مسوولیت خانواده مطبوعات در این کشور سنگین است، مسوول در قبال اخلاق جامعه هستند.

درویش‌امیری با یادآوری اینکه خبرنگاران در قبال آینده یک ملت و ایران مسوول هستند، گفت: روزی که جامعه به اخبار رسانه‌ها بی‌اعتنا شوند، آن روز، روز فاجعه جامعه رسانه‌ای است.

وی با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و شهدای خبرنگاران، گفت: خبرنگاران با رسالت والای خود در جهت سلامت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و مردم می‌کوشند، امین جامعه و ناظر قدرت هستند و باید اعتماد عمومی را با قلم‌زنی مستند و اشاعه اخبار درست اعتماد مردم را کسب کنند.

به گفته مقام عالی استان، خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند، از اینرو باید درست ببینند و درست بشنوند.

وی افزود: خبرنگاران طلایه‌داران بیدار جامعه هستند و زمانی که مردم گمان کنند که این خبر، سخنی از یک حزب یا جناح سیاسی، است، آن رسانه اعتماد مردم را از دست می دهد.

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش اساسی در تحولات اجتماعی دارند و در جوامع توسعه یافته، رسانه‌ها می‌توانند در جابه جایی یک دولت نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در هر شرایطی باید منافع ملی مدنظر جامعه رسانه باشد، چراکه نابسامانی های کشور با هزینه های کمتر حل و فصل می شود، در صورتی که منافع ملی در نظر گرفته شود.

درویش امیری، دریافت اطلاعات صحیح، دقیق و اساسی لازمه کار خبرنگاری خواند و افزود: مهمترین مساله برای جامعه خبری دریافت اطلاعات صحیح است.

استاندار ادامه داد: ارائه اطلاعات ناصحیح سم مهلکی به جامعه تزریق می‌کند و دیوار اعتماد را فرو می‌ریزد. تبعیض در انعکاس خبر آفت بزرگی است و زمینه بی‌اعتباری خبر و خبرنگار را در جامعه فراهم می‌کند.

در ادامه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی به کشورهای توسعه یافته می‌توان به آزادی قلم در این جوامع پی برد.

وی با اشاره به اینکه چه در آیین زرتشت، راستی و راستگویی و چه در دین اسلام توصیه به راستگویی شده است، افزود: درد امروز جامعه به دلیل دروغ است و رسالت خبرنگاران فرهنگ سازی فرهنگی است.

این مقام مسوول با اعلام آمادگی برای رفع خلاء‌های قانونی و نقد منصفانه که به توسعه براساس مصلحت و منافع ملی منجر می شود، خاطرنشان کرد: مشکلات امروز جامعه به دلیل فقر فرهنگی است.

وقف چی، در پایان  با یادآوری اینکه شاخصه‌های رفتاری در کشورهای بحران‌دار با کشورهای توسعه یافته بسیار متفاوت است، گفت: آیا سرمایه داران و ثروتمندان جامعه دارای فرهنگ سازندگی و معنویت هستند، آیا با ثروت خود ارز می‌خرند یا به سمت تولید سوق می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز