خبرگزاری کار ایران

رضا دهبانی‌پور:

رسانه‌ها توسعه‌ساز جامعه‌اند/مدیران از شکایت از رسانه‌ها خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۸۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، رسانه‌ها را عامل توسعه و توسعه‌ساز جامعه دانست و تاکیدکرد: باید به‌نحو شایسته‌ای از رسانه‌ها حمایت کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، رضا دهبانی‌پور در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما به خوبی به قدرت رسانه‌ها واقف بوده و می دانیم رسانه‌ها و خبرنگاران آگاهی بخشان واقعی جامعه‌اند.

وی با برشمردن برخی مشکلات کنونی در حوزه رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: متاسفانه برخی مجوزهای سایت و پایگاه‌های خبری در این استان فاقد پروانه بوده که بایستی این نگرانی را رفع کنند. ۷۱ سایت و پایگاه خبری در این استان مجوز گرفته‌اند اما ۱۹ سایت و پایگاه خبری فاقد پروانه هستند.

دهبانی پور با اشاره به برخی آمارهای کنونی رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: ۱۱ سایت در این استان فاقد مجوز بوده و از سویی ۱۵ نمایندگی خبرگزاری رسمی نیز در استان فعال است. این استان پنج روزنامه دارد که از لحاظ نرخ رسانه‌ای در کشور در سطح خوبی قرار داریم اما همه رسانه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت هستند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه خبرنگاران باید دارای کارت خبری باشند، یادآورشد: هیچ‌کدام از مدیران فرهنگ و ارشاد شهرستانی در این استان نباید برای خبرنگاران خود کارت خبری صادر کنند.

دهبانی پور با بیان اینکه متاسفانه اغلب خبرنگاران در استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه رسانه‌ها نیستند از صاحب امتیازهای رسانه‌ها خواست این خبرنگاران را بیمه کنند.

وی گفت: در بحث پرداخت تسهیلات توجهی به سلایق سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم و تسهیلات را به نسبت عادلانه بین رسانه‌ها توزیع کرده و می‌کنیم. رسانه‌ها باید از هوش سرشاری برخوردار باشند و رسانه ای که بتواند با دریافت منابع مالی  قانونی و شرعی خود را سر پا نگه دارد مورد تایید و تقدیر ما است.

دهبانی‌پور در پایان از علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست از مدیران زیرمجموعه بخواهد از شکایت از رسانه‌ها خودداری و تلاش کنند به هر بهانه‌ای از رسانه‌ها به دستگاه قضایی شکایت نبرند.

وی گفت: شکایت از رسانه‌ها حتی به تعداد یک شکایت را قبول نداریم و امیدواریم‌ مدیران از شکایت‌هایی که کرده‌اند به احترام روز خبرنگار انصراف دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز